۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۴

راه نجات آمریکا از باتلاق فساد اخلاقی

دامنه دار شدن رسوایی اخلاقی نیروهای ویژه آمریکایی و تکرار آن در کشورهایی چون السالوادور و برزیل، مقامات آمریکا را برآن داشته تا برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی ماموران مخفی آمریکا را تحت آموزشهای اخلاقی قرار دهند.
کد خبر : ۶۰۹۴۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، بر همین اساس در حدود یکصد نفر از نیروهای مخفی آمریکا در روزهای آینده تحت آموزش علوم اخلاقی قرار می گیرند تا دیگر واشنگتن با مواردی چون رسوایی کلمبیا روبرو نشود.

در ابتدا قرار بود که آموزش با 20 نیرو آغاز شود، اما به میان کشیده شدن پای 20 مامور ویژه و افشای این موضوع که محافظین "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، پیش از ورود وی به کلمبیا اقدام به برقراری رابطه با زنان بدکاره کرده بودند سبب شد تا مقامات آمریکایی این برنامه خود را توسعه دهند.

علاوه بر آموزش مسائل اخلاقی، قوانینی نیز برای نیروهای مخفی آمریکا تدوین شده که برخی از موارد آن عبارتند از : ماموران مخفی در سفرهای خارجی، حق نوشیدن مشروبات الکی را نداشته، نمی توانند میهمانان خارجی را به اتاق های خود در هتل ها ببرند و حق ندارند که در سفرهای خارجی در اماکنی چون کلوپ های شبانه حضور پیدا کنند.

علاوه بر 12 مامور مخفی آمریکا که در پرونده رسوایی کلمبیا حضور داشتند تحقیقات نشان داد که 11 نفر از پرسنل ارتش آمریکا نیز در این رسوایی حضور دارند.

در پی دامنه دار شدن این موضوع، آژانس نیروهای ویژه آمریکا اعلام کرد که پرونده سفرهای نیروهای ویژه به کشورهای خارجی را از پیش از سال 2011 تا کنون بررسی می کند.

در پی این اقدام شکایتهایی از برزیل و السالوادور به آمریکا رسید که این موارد نیز دست کمی از رسوایی کلمبیا نداشت. در همین رابطه، شبکه ای تلویزیونی هم در سیاتل در گزارشی به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه نیز در حال تحقیق درباره ماجرای السالوادور است. بنا بر این گزارش عده ای از کارکنان سفارت آمریکا در السالوادور نیز به کلوب استریپ تیز رفته اند.
 
از سوی دیگر سناتور جوزف لیبرمن، اعلام کرده که برای دستیابی به جزئیات بیشتر و اینکه آیا رفتارهای گزارش شده این ماموران سرویس مخفی در میان ماموران امری متداول بوده، در صدد است در سنای آمریکا جلسه پرسش و پاسخ برگزار کند.
 
ماجراهای اخیر نگرانیهای زیادی درباره امنیت رئیس جمهور آمریکا و افرادی که از او محافظت می کنند به وجود آورده است. در همین رابطه "جانت ناپوتیلانو" وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز به هیئتی در سنای آمریکا گفت که امنیت باراک اوباما در خطر نبوده است، اما این سوءرفتار "نابخشودنی" است.
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۱
راه نجات ایران از فساد مالی و اقتصادی چیست ؟
Saeed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
+ فساد اخلاقی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
++تورم و گرانیهای سرسام آور