۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶

قالیباف از مردم تهران حلالیت خواست

شهردار تهران با اشاره به تکمیل بزرگراه امام علی و احداث پارك مينياتوري در تهران گفت: از مردم اطراف پروژه هاي شهرداري حلاليت مي طلبم.
کد خبر : ۶۱۲۹۵

به گزارش فارس، محمد باقر قالیباف امروز در مراسم افتتاح صد و یک پروژه فرهنگی، اجتماعی، شهری، عمرانی و ترافیکی در منطقه هفت اظهار داشت: بنده از تمام شهروندانی که در اطراف این پروژه‌ها در حال زندگی هستند حلالیت می‌طلبم و طولانی بودن پروژه مردم را اذیت می‌کند و اگر سه شیفت در پروژه‌ها نیز کار شود سرعت کار موجب آزار و اذیت مردم خواهد شد.

قالیباف بیان داشت: وقتی که پروژه میدان تره‌بار اجرایی می‌شود همسایه‌های آن منطقه از مخالفان جدی این پروژه هستند چرا که این میدان میوه و تره‌بار جز زحمت برای آنها سودی ندارد.

شهرداری تهران افزود: ما مصمم هستیم کاری را در شهرداری انجام دهیم که بیشترین فایده را برای بیشترین مردم داشته باشد.

قالیباف با اشاره به اینکه مردم تلاش‌ها در سطح ملی، فراملی و منطقه‌ای را می‌بینند اظهار داشت: در منطقه هفت فعالیت‌های عمرانی خوبی اتفاق افتاده که از جمله آن تعریض خیابان دماوند است که روزهای پایانی را سپری می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنانش خاطر نشان کرد:  میدان امام حسین(ع) به جهت نمادی و فرهنگی با عظمت و واقعه عاشورا فاصله بسیار زیادی دارد.

وی به آسیب‌های تلخ اجتماعی در شهر تهران اشاره کرد و  گفت: به جهت فرهنگی میدان امام حسین، میدان مناسبی نیست. میدان امام‌حسین از نظر فرهنگی باید اقدامات اساسی صورت گیرد و انشاء‌الله در ایام عاشورا امسال بزرگترین مراسم در این میدان برگزار می‌شود.

وی افزود: تکمیل اتوبان شهید صیاد شیرازی، ادامه خیابان شهید مطهری و پلیس و دهها فعالیت در حوزه فضای سبز و موضوعات خدماتی از پروژه‌هایی هستند که در این منطقه افتتاح می شود.

وی تاکید کرد: مردم باید در مقیاس منطقه و محله پروژه‌هایی را ببینند. مردم در شهر باید احساس کنند که شهرداری زنده و پویا در حوزه‌های فرهنگی و توجه به موضوعات اجتماعی فعال است و دغدغه‌هایی دارد.

وی با اشاره به اینکه بنده علاقه داشته‌ام پارک مینیاتوری هر چه زودتر در منطقه 7 اجرایی شود گفت: احداث پارک مینیاتوری می‌تواند در منطقه هفت تاثیرات اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در منطقه هفت ادامه بزرگراه امام‌علی(ع) است. این پروژه بیش از 25 سال است که در این منطقه مانده و هنوز احداث نشده و یکی از دغدغه‌های همیشگی بوده است.

وی با بیان اینکه پروژه امام‌علی(ع) مشکلاتی از لحاظ مالی و طراحی در شهرداری دارد، گفت: حدود 6 هزار واحد مسکونی در مسیر این پروژه است. اگر مشکل فنی و پولی هم نباشد، که هست همین که با حدود 6 هزار خانواده بنشینید با این شرایط اقتصادی به توافق برسید کار ساده و راحتی نیست.

قالیباف یادآور شد: امروز خدمت‌گزاران در مدیریت شهری مصمم هستند با همکاری خوب مردم در مناطق در این پروژه به گونه‌ای عمل شود که سال آینده قبل از سالگرد امام خمینی مردم بدون توقف و چراغ قرمز این مسیر 33 کیلومتری را طی کنند و مطمئنا با همکاری خوب مردم این اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب، شرق و غرب وجود دارد گفت: پروژه امام علی(ع) در کاهش فاصله‌ها اجرایی می‌شود و این پروژه نزدیک به هزار میلیارد تومان هزینه تملک دارد.

وی ادامه داد: این مبلغ( هزار میلیارد تومان) که هزینه تملک خانه‌‌ها در این مسیر است) در سال 84 کل بودجه شهرداری تهران بوده است.

شهردار تهران یادآور شد: تا پایان اردیبهشت هر کسی که در مسیر پروژه امام علی(ع) خانه خود را فروخته باشد صد در صد پول را دریافت می‌کند.

وی تأکید کرد: بنده متوجه مشکلات مردم هستم و تصمیم‌گیری‌ها را به سمتی می‌برم که کمترین مشکل را مردم داشته باشند.


نظرات بینندگان
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۲
.
واسه این حلالیت خواسته که از جیب مردم، هزینه های ........ رو تامین کرده !!!!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
اختلاس 3000میلیاردی که نکرده!!!
بقیه مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۲
آقای رییس!
ایستگاه مترو پیروزی بیش از 6 ماه است اففتاح شده اما از پله برقی هنوز خبری نیست که نیست!!
امیدوارم بودجه پله برقی رو صرف خالی کردن آب مترو نکرده باشید که ازتون راضی نیستیم
بقیه مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۲
آقای رییس!
ایستگاه مترو پیروزی بیش از 6 ماه است افتتاح شده اما از پله برقی هنوز خبری نیست که نیست!!
امیدوارم بودجه پله برقی رو صرف خالی کردن آب مترو نکرده باشید که ازتون راضی نیستیم
کچل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۱
آقای شهردارو اذیت نکنید خدا رو خوش نمیاد... مگه نمی خواین رئیس جمهور بعدیتونم شهردار باشه؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۱
متروي پرند هم از وظايف شما است مي دانيد همه مردم پرند ماشين ندارند وقرار نيست هم يراي رفت وامد به تهران ازماشين شخصي استفاده كنند ومحل كار انان ودوا ودرمان انان در تهران است پس هرروز كه مي گذرد سخت در فكر هستيم چرا شهرداري تهران به فكر اجرايي كردن سريع مترو پرند نيست چرا كه اين كار از نيازها وحقوق مردم است كه به عهده وذمه شهردار است كه درمورد ان صحبت وتصميم گيري كند