۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛

رزمایش دریایی مشترک آمریکا در منطقه تهدیدآمیز نیست

رزمایش دریایی مشترک آمریکا در منطقه تهدیدآمیز نیست
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اعلام برگزاری رزمایش مشترک دریایی آمریکا در منطقه یادآور شدکه برگزاری رزمایش هیچوقت دلیل این نیست که یک رزمایش برای انجام عملیات صورت می‌گیرد.
کد خبر : ۶۱۲۹۵۷

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره واکنش جمهوری اسلامی به اعلام برگزاری رزمایش مشترک دریایی آمریکا در منطقه، اظهار کرد: این امر دلایل مختلفی دارد، یکی آمادگی خودشان و یکی روحیه‌دادن به نیروهایشان است. سربازانی که ماه‌ها در منطقه‌ای دور استقرار پیدا کرده‌اند، قطعاً روحیه‌شان تضعیف می‌شود و برای اینکه به آنان روحیه دهند ممکن است رزمایش هم برگزار کنند.

وی افزود: هیچوقت دلیل این نیست که یک رزمایش برای انجام عملیات صورت می‌گیرد. دلایل مختلفی دارد و ما نیز چنین استنباطی نداریم، اما همیشه هوشیار هستیم و رصد و مراقبت می‌کنیم و کاملاً زیر نظر داریم.

آشتیانی یادآور شد: نیرو‌های مسلح ما کاملاً در همه مواقع در آمادگی به سر می‌برند. ما هم رزمایش‌های متعددی برگزار کردیم و می‌کنیم و با کشور‌های دیگر هم رزمایش داریم.