۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱

یک مرکز فنی-مهندسی رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفت

یک مرکز فنی-مهندسی رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفت
واحد امنیت سایبری رژیم صهیونیستی روز سه شنبه از هجوم سایبری گسترده به مرکز مهندسی و فناوری «التخنیون» در حیفا خبرداد.
کد خبر : ۶۱۳۷۹۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایرنا،  از رسانه های فلسطینی، واحد سایبری رژیم صهیونیستی روز سه شنبه مدعی شد که پس از بررسی های انجام شده درباره این حمله سایبری به این نتیجه رسیده ایم که حمله سایبری سه هفته پیش به این مرکز، توسط گروه های مرتبط با وزارت اطلاعات ایران انجام شده است.

واحد امنیت سایبری رژیم صهیونیستی افزود: گروهی به نام « MuddyWater» مسئول این حمله بوده است و توانسته است همه سیستم های را در مرکز فلج کند.

رژیم صهیونیستی مدعی شد، گروه سایبری مجری این حمله، سابقه انجام حملاتی در دیگر مناطق جهان را نیز دارد سال گذشته آمریکا و انگلیس در بیانیه ای مشترک آن را به انجام عملیات در آسیا، آفریقا و آمریکای شمالی متهم کردند.

واحد امنیت سایبری صهیونیست ها مدعی شد، این گروه هکری از بدافزارهایی ویژه ای که به منظور رمزگذاری دستگاه ها طراحی شده استفاده کرده است.

این گروه هکری در یک کانال تلگرامی اعلام کرده است که اطلاعاتی را از مرکزی فناوری حیفا به دست آورده را به بهای ۱۰۴ بیت کوین می فروشد و پوشه های حاوی اطلاعات بخش های مختلف نیز به فروش می رسد.

این گروه اضافه کرد: اطلاعات دیگری نیز به دست آورده است که اکنون برای فروش عرضه نمی شود.

پروفسور «أوری سیون» رئیس این مرکز اسرائیلی نیز گفت: این اقدام پیچیده انجام شده است و بازگشت به حالت عادی طول می کشد.

۲۳ بهمن ماه نیز یک گروه هکری از نفوذ به سیستم های مرکز «التخنیون» خبرداده و برای به فروش نگذاشتن اطلاعات، خواستار دریافت مبلغی به عنوان باج شده بودند.

آن ها اعلام کرده بودند رژیم آپارتاید صهیونیستی باید هزینه اشغالگری، جنایت های ضدبشری، کشتار انسان ها و ویران کردن آینده آن ها را بپردازد.

این گروه تهدید کرد که بود که پس از گذشته ۴۸ ساعت، ۳۰ درصد به مبلغ خواسته شده افزوده می شود و در صورت پذیرفته نشدن این شروط توسط رژیم صهیونیستی، پس از ۵ روز اطلاعات به سرقت رفته به فروش گذاشته خواهد شد.