۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸

قیمت خانه در کشور های مختلف

در شهر ویچیتا آمریکا، قیمت هر فوت مربع مسکن ۶۹ دلار و ۴ سنت که برابر با ۲۱۰ دلار و ۳۱ سنت در هر متر مربع که می شود ۲۵۷ هزار و ۸۴۰ تومان.
کد خبر : ۶۱۵۰۷
قیمت هر متر مربع مسکن که ضروری ترین کالای هر سبد خانوار می باشد، در کشورمان به طور عجیب و غریب و با برخی دلال بازی و سفته بازی های بیهوده، نرخی بی نظیر در جهان می باشد.
 
به همین بهانه قصد داریم به بررسی میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در برخی شهرها و کشورهای جهان بپردازیم:

ابتدا به ترتیب میانگین قیمت هر متر مربع مسکن را در ۹ شهر آمریکا مورد بررسی قرار می دهیم:

۱- در ایالت اندین پلیس آمریکا ، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن نوساز مبله شده با تمامی لوازم و تجهیزات ، ۲۰۷ دلار و ۲۶ سنت برابر با ۲۵۴ هزار و ۱۰۰ تومان است.

۲- در ایالت دیترویت آمریکا ، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن نوساز مبله شده با تمامی لوازم و تجهیزات برابر با ۱۸۸ دلار و ۹۷ سنت یا ۶۲ دلار و ۴۵ سنت در هر فوت مربع، که می شود ۲۳۱ هزار و ۶۷۷ تومان.

۳- در ایالت فورت وین آمریکا، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن نوساز مبله و نوساز، ۶۶ دلار برابر با ۲۰۱ دلار و ۱۶ سنت که می شود ۲۴۶ هزار و ۶۲۲ تومان.

۴- در شهر تولدو آمریکا، میانگین قیمت هر فوت مربع مسکن ۶۷ دلار برابر با ۲۰۴ دلار و ۲۱ سنت در هر متر مربع که می شود ۲۵ هزار و ۳۶۱ تومان.

۵- در شهر ویچیتا آمریکا، قیمت هر فوت مربع مسکن ۶۹ دلار و ۴ سنت که برابر با ۲۱۰ دلار و ۳۱ سنت در هر متر مربع که می شود ۲۵۷ هزار و ۸۴۰ تومان.

۶- در شهر نیوجرسی، میانگین هر فوت مربع مسکن نوساز و مبله شده با تمامی لوازم و تجهیزات، ۲۹۹ دلار برابر ۹۱۱ دلار و ۳۵ سنت که می شود یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۳۱۵ تومان.

۷- در شهر سن خوزه، میانگین قیمت هر فوت مربع مسکن نوساز، مبله شده با تمامی لوازم و تجهیزات، ۳۱۵ دلار برابر با ۹۶۰ دلار و ۱۲ سنت که می شود یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۳۸۹ تومان.

۸- در شهر واشنگتن سیتی، میانگین قیمت هر فوت مربع مسکن نوساز و مبله شده، ۳۸۱ دلار برابر با ۱۰۳۰ دلار و ۵۲ سنت در هر متر مربع که می شود یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۴۰۱۷ تومان.

۹- در شهر سن فرانسیسکو گرانترین شهر آمریکا، قیمت هر فوت مربع بهترین مسکن مبله و با تمامی لوازم و تجهیزات، ۴۲۰ دلار و ۹۹ سنت برابر با ۱۲۸۳ دلار و ۲۰ سنت که می شود یک میلیون و ۵۰۷ هزار تومان.

اما میانگین هر فوت مربع قیمت مسکن در کشور آلمان بنابر تازه ترین لیست ارائه شده ، ۹۸ دلار آمریکا برابر ۲۹۸ دلار و ۷۰ سنت در هر متر مربع که می شود ۳۶۶ هزار و ۲۰۶ تومان.
نکته جالب اینکه میانگین قیمت مسکن در هر فوت مربع شهر مادرید پایتخت اسپانیا با کاهش ۲۹ درصدی روبرو بوده و به تنها ۲۶ دلار رسیده که می شود ۷۹ دلار و ۲۴ سنت در هر متر مربع برابر با تنها ۹۷ هزار و ۱۵۸ تومان.

اکنون به قیمت مسکن در شهرهای مختلف عربستان سعودی می پردازیم:
۱- در شهر جده، میانگین قیمت بهترین مسکن مبله، نوساز و با تمامی لوازم و تجهیزات، هر متر مربع ۶۵۳ دلار برابر ۸۰۵ هزار و ۷۰ تومان.

۲- در شهر ریاض میانگین قیمت هر متر مربع مسکن مبله، نوساز، نزدیک به مرکز شهر ۷۶۲ دلار برابر با ۹۳۴ هزار و ۲۱۲ تومان.

- قیمت یک آپارتمان ۱۵۰ متری نوساز اماده فروش در مرکز پاریس با تمامی امکانات و تجهیزات مبله شده، برابر با ۶۰ هزار دلار یعنی حدود ۷۴ میلیون تومان و نکته جالب اینکه در کشور فرانسه، قیمت مسکن سالهاست که هیچ تغییری را تجربه نکرده است.

گفتنی است ، در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی، قیمت مسکن منطقه ای، براساس سال ساخت تعیین می شود و متقاضیان در صورت کمترین نوسان مثبت، خرید مسکن را متوقف می کنند و به همین دلیل، بهای مسکن در بیشتر نقاط جهان رشد منفی را تجربه می کند.
منبع:  باشگاه خبرنگاران

 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۰
۱
قیمت یک آپارتمان 75 متری در ایران برابر یک عمر خون دل خوردن اعضای خانواده.یعنی 20 سال مقروض بانکها شدن،از نان شب زدن-حسرت تفریح و سفر خوردن و در نهایت هم مرگ.
ا. معینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۱
محاسبات غیر قابل فهم و سبب سوء تفاهم و مقایسه ناراضی کننده میباشد و اگر عرض بنده را قیول دارید فورا باید رفع اشتباه نمائید. اگر منظور از فوت مربع 30/48 سانتیمتر ضربدر 30/48 سانتیمتر است، قیمت یک متر مربع تقریباً ده برابر قیمت فوت مربع خواهد بود. آیا چنین نسبتی بین قیمتهای داده شده برقرارهست؟ بنظرم فوت مربع را بجای یک دهم بر حسب نسبت طولی فقط حدود یک سوم متر گرفته اید. آگر قیمت ها، بخصوص در آمریکا و اروپا، اینها بود که راحت بودیم، برای اینکه تمام پولهای بادآورده نوکیسه های ایران به آن سو هجوم میبرد و بازار مسکن داخلی را برای نیازمندان به سرپناه - و نه برای دلالان - بحال خود میگذاشت.
مزدک
|
Iran (Islamic Republic of)
درست می فرمائید دوستانی که موبایلشون کانورتر داره (همونی که عکس ترازو روشه) اگر چک کنند 1 متر مربع معادل 10.76 فوت مربع هستش.یعنی در گزینه چهارم 67 دلار برای یک فوت مربع معادل 721 دلار برای هر متر مربع است که 204 دلار ذکر شده.البته باز هم نسبت به قیمت متوسط 5000 دلاری تهران قابل مقایسه نیست.
ناشناس
|
Australia
|
۱۷:۲۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۳
منبع این خبرتون رو بررسی و دقیقا ذکر کنید. مطمئن هستید که همین درسته؟
ناشناس
|
Australia
یک فوت مربع تقربا یک سوم متر مربع میشه نه یک دهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
هزینه ساخت اون آپارتمانی که میگن مبله با تمام وسایل تو ایران با هزینه های شهرداری و غیره بسته به متراژ نزدیک به یک میلیون تومان میشه
مسکن مهر متری سیصد هزار تومان فقط وفقط هزینه ساخت داره
انشعابات شهرداری پول زمین امکانات داخلی .... اینها بماند