۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

واکنش ایران به حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

واکنش ایران به حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به حمله وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به معتکفان و عبادت کنندگان در مسجدالاقصی واکنش نشان داد.
کد خبر : ۶۱۷۱۹۵

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، ناصر کنعانی در توییتی نوشت: حمله وحشیانه نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی به معتکفان و عبادت کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی، یکبار دیگر خوی جنایت پیشگی و ضدحقوق بشری این رژیم را در مقابل چشم جهانیان به تصویر کشید.
این جنایت قویا محکوم است و شایسته واکنش فوری جهان اسلام، آزادگان جهان و مجامع مسؤل بین‌المللی است.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) به بهانه‌های واهی به مصلی القبلی در مسجدالاقصی حمله کرده و چندین فلسطینی معتکف و درحال نیایش در ماه مبارک رمضان را بازداشت کردند.

منابع محلی در فلسطینی گزارش دادند که تاکنون چهار فلسطینی با شلیک گلوله مشقی در مصلی القبلی زخمی شدند. این درحالیست که برخی منابع غیر رسمی از زخمی شدن دست‌کم ۸۰ نمازگزار فلسطینی در داخل مصلای القبلی بر اثر حمله وحشیانه اشغالگران اسرائیلی خبر دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در داخل مصلای القبلی، شمار زیادی زخمی شدند و آمبولانس‌های این مرکز برای انتقال مجروحان به مسجد الاقصی اعزام شدند.

همچنین فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به جوانان اعتکاف کننده در داخل مصلای قبلی در مسجد الاقصی حکایت دارد.

اقدام صهیونیست‌ها برای بیرون راندن معتکفان فلسطینی پس از آن روی می‌دهد که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب از صهیونیست‌ها خواست که روز چهارشنبه همزمان با اعیاد یهودی به مسجد الاقصی یورش برند.

وی پیشتر، ۱۳ دی ماه گذشته در سایه حمایت نیرو‌های رژیم صهیونیستی به همراه شماری از صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی یورش برد.