۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

انگلیس و قطر موج جدید جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند

انگلیس و قطر موج جدید جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند
علاوه بر محکومیت شدید تجاوزات صهیونیست‌ها از سوی قطر، وزیر مشاور در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در دولت انگلیس نیز گفت: از حمله نیروهای امنیتی اسرائیل به مسجدالاقصی شوکه شده ایم.
کد خبر : ۶۱۷۲۱۹

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، الجزیره نوشت؛ وزیر مشاور در امور خاورمیانه و شمال آفریقای دولت انگلیس در واکنش به تازه‌ترین تحولات فلسطین اشغالی و جنایات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی گفت: از حمله نیرو‌های امنیتی اسرائیل به مسجدالاقصی شوکه شده‌ایم.

بر اساس این گزارش، وزیر انگلیسی در ادامه تصریح کرد خشونت به خشونت دامن می‌زند و باید به اماکن مقدس احترام گذاشت.

این موضع‌گیری مقام ارشد انگلیسی درحالی است که وزارت امور خارجه قطر نیز با صدور بیانیه‌ای، یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تعرض به نمازگزاران فلسطینی را به‌شدت محکوم کرد.

این تحولات در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای از نظامیان خود خواست در تمامی جبهه‌ها و مرز‌ها به حالت آماده‌باش درآیند. همچنین رسانه‌های عبری زبان از درخواست آویگدور لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» برای تشکیل نشست فوری کابینه سیاسی-امنیتی خبر دادند. قرار است یک نشست مشترک امنیتی میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و یوآو گالانت وزیر جنگ برگزار شود.

لازم به ذکر است بامداد امروز منابع رسانه‌ای از به صدا در آمدن آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه (جنوب فلسطین اشغالی) به دنبال شلیک یک فروند راکت توسط نیرو‌های مقاومت خبر دادند. این حملات راکتی به دنبال یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و بیرون راندن معتکفان فلسطینی و ضرب و شتم آنان صورت گرفت.