۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴

انتخابات امسال مجلس با قانون جدید برگزار می‌شود؟

انتخابات امسال مجلس با قانون جدید برگزار می‌شود؟
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس توضیحاتی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس‌ شورای اسلامی ارائه داد.
کد خبر : ۶۱۷۸۴۰

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، سید حمیدرضا کاظمی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس، اظهار داشت: پیش از پایان سال ۱۴۰۱، طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس بررسی و چند ماده از این طرح به تصویب رسید.

وی بیان کرد: از آنجایی که برخی از مواد این طرح دارای ایرادات و ابهاماتی بود، این موارد جهت رفع ایراد به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع شد تا برطرف شود. کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز در اولین جلسه خود در سال جدید مواردی را که از صحن مجلس ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار داد و اصلاح کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای ۷۰ ماده است، تصریح کرد: تقریباً ۴۰ ماده از این طرح در صحن مجلس بررسی و تصویب شده است و ما تلاش می‌کنیم که هر چه زودتر سایر مواد این طرح هم در مجلس به تصویب شود و این طرح به سرانجام برسد.

کاظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در زمان مقرر تعیین تکلیف می‌شود و به انتخابات امسال مجلس که در اسفند ماه برگزار می‌شود، می‌رسد، اظهار داشت: اگر قبل از بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستورکار جلسه علنی مجلس قرار گیرد، این طرح به اتمام می‌رسد و در صورت تأیید شورای نگهبان، در انتخابات آتی مجلس لحاظ خواهد شد.