۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

مزایا و معایب تعمیر و نگهداری انواع آسانسور

کد خبر : ۶۱۸۴۸۸

توجه داشته باشید که جا به جا شدن بین طبقات یک ساختمان برای بسیاری از افراد امری دشواری به نظر می رسد و اگر چنین افرادی ناراحتی جسمانی نیز داشته باشند، ممکن است به طور کلی نتوانند از پله ها بالا و پایین بروند و به مقصد مورد نظر خود منتقل شوند. پس استفاده از این وسیله به افراد بسیار کمک می کند. امروزه استفاده از آسانسور در بیشتر ساختمان ها رایج است و کمتر پیش می آید که ساختمانی از این تجهیزات بی بهره باشد. از این رو مبحث مربوط به تعمیر و نگهداری یا سرویس آسانسور نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مهم ترین خدمتی که شرکت های خدماتی آسانسور به مشتریان خود ارائه می دهند، نیز تعمیر آسانسور به شمار می رود. با توجه به تمامی این موضوعات ذکر شده بهتر است تا بیشتر با مزایای و معایب تعمیر و نگهداری انواع آسانسور آشنا شویم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کنیم.

مزایای و معایب تعمیر و نگهداری انواع آسانسور

برای نگهداری به شیوه مناسب از آسانسور باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از وسیله ای به نام آسانسور باعث شده تا جا به جایی افراد بین طبقات یک ساختمان با آسانی انجام شود و افراد نیاز به صرف انرژی برای بالا رفتن از تعداد پله های زیاد را ندارند. با توجه به اینکه آسانسور نقش بسیار مهمی را در جا به جایی افراد ایفا می کند، بنابراین باید تعمیر آسانسور یا سرویس آسانسور به طور منظم انجام شود تا این وسیله از کار نیفتد و در هر زمانی بتوانیم از آن استفاده کنیم. توجه داشته باشید که آسانسور دارای سیستم بسیار پیچیده ای است و این وسیله از قرار گرفتن صدها قطعه در کنار یکدیگر به وجود آمده که با گذشت زمان نیاز به تعمیر و سرویس دارند.

برای سرویس کردن آسانسور نیاز است تا مراحل مختلفی پشت سر گذاشته شوند. یکی از مهم ترین مراحل این است که در زمان تعمیر و نگهداری آسانسور، به این موضوع توجه شود که عملکرد مداوم آن تضمین شده و از سایش یا خرابی بیش از حد آن جلوگیری نمایند. توجه داشته باشید که عدم رسیدگی و تعمیر آسانسور در زمان مقرر سبب می شود تا آسیب های جدی تری به این دستگاه وارد گردد و حتی ممکن است هزینه های بسیار زیاد برای شما به وجود آورد. برای اینکه سرویس آسانسور خود را انجام دهید بهتر است تا آن را به دست یک شرکت معتبر بسپارید تا این کار را با تضمین برای شما انجام دهند. همچنین از تخصص کافی برخوردار باشند که عیب یابی با مهارت انجام دهند و کار تعمیر آسانسور شما را در کمترین زمان به پایان برسانند.

مزایای و معایب تعمیر و نگهداری انواع آسانسور

تعمیر و نگهداری از آسانسور چه اهمیتی دارد؟

اگر شما بتوانید به صورت منظم سرویس آسانسور خود را انجام دهید بی شک می توانید طول عمر این دستگاه را افزایش دهید. در واقع نحوه استفاده درست از آسانسور و تعمیر به موقع آن سبب می شود که این دستگاه تا سالیان سال برای شما کار کند. علاوه بر تمامی این موارد، تعمیر و نگهداری از انواع آسانسورها ایمنی افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند را تضمین خواهد کرد و شما با تعمیر به موقع آن می توانید از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. مزایای کلی تعمیر و نگهداری از انواع آسانسورها را در ادامه به شما عزیزان شرح خواهیم داد تا اگر تا به امروز به این موضوع توجه نداشته اید، بتوانید از این زمان به بعد از اهمیت آن اطلاع داشته و تعمیر یا سرویس آسانسور خود را در زمان مقرر انجام دهید.

  • افزایش طول عمر آسانسور
  • اطلاع به موقع از قطعات معیوب شده این دستگاه و تعویض آن ها در بهترین زمان
  • کاهش خسارت های جانی یا مالی
  • کاهش هزینه هایی که برای تعمیر این دستگاه باید بپردازید.

مزایای و معایب تعمیر و نگهداری انواع آسانسور

در هنگام سرویس آسانسور مهم ترین قطعاتی که باید به آن ها توجه کنیم کدامند؟

اگر شما به دنبال این هستید که سرویس آسانسور خود را به طور منظم انجام دهید تا از مشکلات پیش رو جلوگیری کنید، بهتر است بدانید که چک کردن برخی قطعات اولویت دارند و بیشتر با خرابی مواجه می شوند. در ادامه به بررسی مهم ترین قسمت هایی که باید در هنگام تعمیر آسانسور به آن ها بپردازیم خواهیم رفت که عبارتند از:

  • بررسی کردن عملکرد آسانسور به صورت کلی
  • لنت های ترمز آسانسور
  • روغن کاری گیربکس
  • بررسی کردن کنتاکت های سیستم ترمز
  • عدم زدگی یا کشیدگی سیم ها
  • توجه به تمامی قطعات متحرک
  • محکم بودن پیچ و مهره ها
  • بررسی قلاب و پلاژ تناژ
  • بررسی دما موتور خانه و روشنایی آن
  • بررسی کابین آسانسور

مزایای و معایب تعمیر و نگهداری انواع آسانسور

کلام آخر

اطلاع از مزایای و معایب تعمیر و نگهداری انواع آسانسور باعث می شود که افراد توجه ویژه ای به وجود این وظسیله در ساختمان محل کار یا سکونت داشته باشند و به صورت منظم سرویس آسانسور خود را انجام دهند. توجه داشته باشید که تعمیر آسانسور در زمان مقرر سبب می شود که هزینه های پرداختی شما بسیار کمتر باشد و خیال شما از این بابت راحت خواهد بود که هیچ خسارتی مالی یا جانی به وجود نمی آید. در هر زمان که بخواهید می توانید به راحتی از این دستگاه برای جا به جایی بین طبقات ساختمان استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره  می توانید به سایت موسسه گلوبال امیگریشن مراجعه کنید.