۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲
تلاش آمریکا برای بقاء

کشف یک بمب جاسازی شده در لباس زیر

این بمب زمانی کشف شد که هنوز هیچ پرواز مشخصی را القاعده برای منفجر کردن با این بمب انتخاب نکرده بود.
کد خبر : ۶۱۸۷۰

"صراط" - سرویس سیاسی/ روز گذشته آمریکا مدعی شد یک طرح بمب گذاری در یمن خنثی شد که طبق آن القاعده ی یمن قصد داشت بمبی که در یک لباس زیر جاسازی کرده بود را در هواپیمایی منفجر کند.

به گفته ی خبرگزاری های همسو با سیاست های آمریکا، این بمب یک نمونه پیشرفته از بمبی بود که در سال ۲۰۰۹ میلادی القاعده یمن به لباس زیر عمر فاروق عبدالمطلب دوخته بود و قصد منفجر کردن آن در یک هواپیما در دیترویت را داشت. 

این خبرگزاری ها در حالی که هیچ حرفی از جزئیات این اتفاق نزدند اعلام کردند که این بمب زمانی کشف شد که هنوز هیچ پرواز مشخصی را القاعده برای منفجر کردن با این بمب انتخاب نکرده بود و هنوز معلوم نیست که چه کسی قرار بود این بمب را بپوشد و به داخل یک هواپیما ببرد.

اسوشیتد پرس، گزارش کرده که در این بمب تازه کشف شده، از مواد منفجره صنعتی استفاده شده و در آن هیچ تکه فلزی وجود ندارد. همین کمک می کند که بمبگذار بتواند به راحتی از بخش امنیتی فرودگاه ها رد شود.

لازم به ذکر است که کاخ سفید مدعی شده است که این بمب را ماموران مخفی آمریکا به دست آوردند و هم اکنون مشغول بررسی ابعاد تکنیکی آن هستند. این ادعا در سالمرگ اسامه بن لادن به نوعی نشانگر تلاش آمریکاست برای ناامن نشان دادن منطقه و بدست آوردن بهانه ای برای ماندن در یمن.
 
به گزارش بی بی سی یک سخنگوی کاخ سفید نیز در آستانه برگزاری انتخابات آمریکا ادعا دارد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا یک ماه پیش از این طرح بمبگذاری مطلع شده بود و مطرح شدن این ادعا در آستانه برگزاری انتخابات سرنوشت ساز برای آمریکا به  لغو بودن بیشتر این ادعا کمک می کند.
 
خبرگزاری های محلی هنوز هیچ خبری از وقوع این اتفاق را مخابره نکرده اند.
نظرات بینندگان
ریحانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
خوب یا معلوم بوده میخوان چیرو منفجر کنن یا از کجا آقای اوباما از طرح بمبگذاری مطلع شده ؟! ضمنا وقتی توی یه جمع یه بویی میاد معمولا خود طرف اعلام میکنه که یه بویی میاد!!! (میگن هر کی خبر داد ........!!!!!!!!!!!!)
محمد رضا - تبریز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
تلاش صراط برای بقاء :دییییییییییییییییییییییییی