۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

کوچکترین شهر جهان با عرض ۳۰ متر و جمعیت ۳۰ نفر! + عکس

کوچکترین شهر جهان با عرض ۳۰ متر و جمعیت ۳۰ نفر! + عکس
کوچک‌ترین شهر جهان که در کشور کرواسی واقع شده است تنها ۳۰ متر عرض و ۳۰ نفر جمعیت دارد.
کد خبر : ۶۲۰۲۲۲

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فرارو، العین فارسی نوشت؛ هوم که از نظر اداری در شهر Buzet، در بخش مرکزی ایستریا، در شمال غربی کرواسی واقع شده است، تنها ۱۰۰ متر طول و ۳۰ متر عرض دارد و با وجود اینکه از نظر اندازه شبیه به یک روستا است، اما به عنوان یک شهر طبقه‌بندی می‌شود.

قدمت این شهر به قرن یازدهم برمی‌گردد و دارای یک برج قرن شانزدهمی و یک کلیسای قرن نوزدهمی به همراه ردیف‌هایی از خانه‌ها است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «سان»، افسانه‌های شهر حاکی از آنند که وقتی غول‌ها دره رودخانه مرنا را در همان نزدیکی ساختند، از سنگ‌های باقی‌مانده برای ساختن شهر استفاده کردند و وقتی سنگ‌ها تمام شد، نتوانستند آن را بزرگ‌تر کنند.

این شهر به نام «شهر ترافل» نیز شناخته می‌شود، قارچ وحشی فصلی که پس از بارش باران در عمق ۵ تا ۱۵ سانتی‌متری زمین در طبیعت رشد می‌کند و به عنوان خوراکی استفاده می‌شود.

کوچکترین شهر جهان با عرض ۳۰ متر و جمعیت ۳۰ نفر! + عکس

اگر در ماه اکتبر به این شهر سفر کنید، می‌توانید جشنواره محلی گراپا را تجربه کنید. اگر روز ۱۱ ژوئن از آن بازدید کنید، می‌توانید شاهد رای سالانه برای انتخاب شهردار باشید. بر اساس سنت، فقط مردان حق رای دارند و باید با نوشتن آن‌ها روی قاشق چوبی رای خود را به صندوق بیندازند.

گردشگرانی که از این مکان دیدن کردند آن را یک نقطه جادویی توصیف می‌کنند. اگر تمایل به اقامت در آن دارید، می‌توانید یکی از خانه‌ها را برای استراحت در شهر رزرو کنید.

قیمت اتاق‌های خصوصی آن از حدود ۳۳ پوند در شب شروع می‌شود، یک واحد کامل نیز قیمتش از ۸۸ پوند شروع می‌شود. اگر به دنبال تجمل بیشتر هستید، می‌توانید با قیمت ۴۴۰ پوند در مجلل‌ترین ویلای شهر با یک استخر بی‌نهایت خصوصی اقامت کنید.

کوچکترین شهر جهان با عرض ۳۰ متر و جمعیت ۳۰ نفر! + عکس