۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
جانشین نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد:

دستیابی هوافضا به ‌ترکیبی از تجهیزات هشدار و شناسایی دشمن/ ساخت انواع پهپاد با مداومت در پرواز

دستیابی هوافضا به ‌ترکیبی از تجهیزات هشدار و شناسایی دشمن/ ساخت انواع پهپاد با مداومت در پرواز
جانشین نیروی هوافضای سپاه گفت: در عرصه پدافندی نیز به ترکیبی از تجهیزات هشدار و شناسایی دشمن در برد بیش از یک هزار کیلومتر به همراه سامانه‌های مختلف دست یافته‌ایم.
کد خبر : ۶۲۱۶۰۷

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، سردار سید مجید موسوی در آیین افتتاحیه نمایشگاه آسمان اقتدار «دستاورد‌ها و توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم، بیان کرد: یکی از اهداف مهم این نمایشگاه، جهاد تبیین و بیان بخشی از توانمندی‌های شگرف نیروی هوافضای سپاه است.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس منویات رهبری معظم انقلاب، اصل شکل‌گیری هندسه قدرت در تراز انقلاب اسلامی را در حال پیاده‌سازی کردن است.

سردار موسوی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه موشکی با راهبرد، ترسیم مسیر و هدایت‌های مقام معظم رهبری به دست آمده است.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وجود جوانان مؤمن و متبحر در عرصه هوافضا، اظهار داشت: سیر پیشرفت در حوزه موشکی ایران به قدری رسیده که امروز توانایی نقطه‌زنی برای موشک‌های ایران کاملاً فراهم شده و برد موشکی نیز تا ۲ هزار کیلومتر رسیده است.

وی اضافه کرد: در عرصه پهپادی نیز با استفاده از دانش بومی، به قابلیت‌های برد‌های مختلف و مداومت در پرواز و تنوع در ساخت پهپاد‌ها رسیده‌ایم.

سردار موسوی عنوان کرد: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه پدافندی نیز به ترکیبی از تجهیزات هشدار و شناسایی دشمن در برد بیش از یک هزار کیلومتر به همراه سامانه‌های مختلف دست یافته است.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: به رغم اینکه عرصه دفاعی جزو پیچیده‌ترین حوزه‌های دانشی است و سرریز این دانش سبب توسعه و رشد سایر عرصه‌های صنعتی می‌شود، اما جمهوری اسلامی با اطمینان کامل از توانمندی‌های داخلی به توان بومی‌سازی قابل توجهی رسیده و هیچ‌گونه وابستگی را در این عرصه به خود راه نداده است.

وی گفت: به دلیل بومی بودن تجهیزات و فناوری‌های نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، متناسب با توانایی و ویژگی‌های دشمنان، سلاح‌های مورد نیاز ساخت و ضمن تبدیل نقطه قوت دشمن به نقطه ضعف‌شان، قدرت بازدارندگی ویژه‌ای نیز به وجود آمده است.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن به قابل احترام بودن توان نظامی و بازدارندگی ایران اذعان دارد و قدرت دفاعی ما برای آن‌ها باور‌پذیر و واهمه‌آمیز شده است.