۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
در مراسم امضای سند احداث خط ریلی رشت - آستارا؛

رئیسی: ایران ارزان‌ترین و باصرفه‌ترین مسیر تجاری و ترانزیتی است

رئیسی: ایران ارزان‌ترین و باصرفه‌ترین مسیر تجاری و ترانزیتی است
رئیس جمهور گفت: همه می‌دانند که مسیر ایران ارزان‌ترین و باصرفه ترین مسیر برای کار تجاری، اقتصادی و ترانزیتی است.
کد خبر : ۶۲۲۰۴۱

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم امضای سند احداث خط ریلی راهبردی رشت - آستارا، گفت: مذاکرات و توافق اولیه این کار مربوط به دو دهه قبل یا ۲۰ سال گذشته بوده است و به دلایلی به تعویق افتاد که نباید به تعویق می‌افتاد. امروز با اراده‌ای که بین مسئولان عالی دو کشور وجود دارد، این کار بزرگ شکل می‌گیرد و کمک به سزایی به اقتصاد و ترانزیت منطقه خواهد کرد.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که مسیر ایران ارزان‌ترین و باصرفه‌ترین مسیر برای کار تجاری، اقتصادی و ترانزیتی است.

رئیس جمهور گفت: در این کریدور سه بخش مورد توجه است؛ بخش اول بخش شرقی مسیر است که روسیه، قزاقستان و ترکمنستان و ایران هستند که امروز مورد بهره برداری قرار گرفته است. بخش مرکزی مربوط به دریای خزر است و بخش سوم و بخش غربی هم نقص رشت - آستارا را داشتیم که توافق امروز این نقصان را جبران می‌کند.

رئیسی تصریح کرد: امیدواریم با این توافق همه کشور‌هایی که در این مسیر قرار دارند، از این توافق بهره‌مند شوند. جایگاه ایران در اقتصاد منطقه و بین الملل قابل توجه است و اقداماتی، چون مسیر چابهار - زاهدان در دستورکار است و این اقدامات با قوت دنبال می‌شود و امیدوارم سهم و جایگاه ایران در منطقه و نظام بین الملل احیا شود.