۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

بررسی راه های سفر به بوشهر

کد خبر : ۶۲۵۲۴۴

بوشهر دوست‌داشتنی به یک شبه جزیره کوچک در جنوب ایران می‌ماند که از سه طرف با آب‌های خلیج فارس احاطه شده است. تماشای طلوع و غروب خورشید در کرانه‌های خلیج فارس صحنه‌ای است که از ذهن هیچ بیننده‌ای پاک نمی‌شود. شهر نخلستان‌ها از محبوب‌ترین شهرهای جنوب کشور برای گردشگران است که با زیبایی‌های طبیعی و تاریخی‌اش خاطرات شیرین و ماندگاری را برای بازدیدکنندگانش می‌سازد. به جز جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، فرهنگ خاص مردم این شهر و مراسم‌های رنگارنگ و جالبشان هم از دلایل گرفتن بلیط تهران بوشهر به‌شمار می‌رود. در این مطلب قصد داریم تا تمام راه‌های سفر به بوشهر را برای شما توضیح دهیم.

بررسی راه های سفر به بوشهر

کدام فصل برای سفر به بوشهر مناسب‌تر است؟

بوشهر آب و هوای بسیار گرم و شرجی دارد. دمای هوای این شهر در فصل تابستان به‌طور میانگین 33 درجه سانتی‌گراد و در فصل زمستان به‌طور میانگین 14 درجه سانتی‌گراد است. این دمای زیاد در فصل تابستان در کنار رطوبت شدید، زندگی را حتی برای اهالی بوشهر بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌کند؛ چه برسد به گردشگرانی که به هوای بندر بوشهر عادت ندارند.

معمولا بوشهر در فصل تابستان خالی از گردشگر می‌شود. در عوض هرچه دمای شهر کاهش یابد، تعداد گردشگران به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. معمولا از اواسط پاییز تا اواسط بهار، این شهر پر از گردشگر می‌شود که تعداد آن‌ها در تعطیلات نوروز به اوج می‌رسد.

روش‌های سفر به بوشهر؛ متناسب با شرایطتان انتخاب کنید

سفرهای به قصد گردش معمولا با برنامه‌ریزی از قبل انجام می‌شوند. یکی از موارد اصلی که باید درباره‌اش تصمیم گرفت، انتخاب وسیله مناسب برای رفتن رسیدن به شهر مقصد و بازگشت به خانه است. برای رفتن به بوشهر، مسیرهای متفاوتی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سفر با هواپیما؛ راحت‌ترین گزینه را انتخاب کنید

بوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش از بسیاری از شهرهای ایران دور است؛ به همین دلیل شاید خرید بلیط تهران بوشهر و سفر هوایی به این شهر یک انتخاب منطقی باشد. سفر هوایی مشخصا هزینه بالاتری دارد اما، این هزینه به کم‌شدن دردسرهای سفر می‌ارزد. اگر می‌خواهید با هواپیما به بوشهر سفر کنید، باید بدانید که بوشهر و شهرهای اطرافش 6 فرودگاه دارند که هر روز پروازهای زیادی از سراسر ایران به مقصد آن‌ها انجام می‌شود. دو مورد از مهم‌ترین فرودگاه‌های این منطقه را معرفی می‌کنیم.

بررسی راه های سفر به بوشهر

  1. فرودگاه بوشهر؛ اولین فرودگاه بین‌المللی ایران

فرودگاه بین‌الملی بوشهر یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایران است. این فرودگاه یکی از بهترین مسیرهای هوایی غرب به جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود. فرودگاه بوشهر امکانات زیادی مانند رستوران، پارکینگ، فروشگاه و امکانات پزشکی دارد. شرکت‌های هواپیمایی آتا، کاسپین، ایران ایر، آسمان، کارون، ماهان، پویا، قشم، وارش و زاگرس به این فرودگاه پرواز دارند.

  1. فرودگاه خلیج فارس

فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس دومین فرودگاه مجهز کشور و متعلق به شرکت نفت است. فرودگاه خلیج فارس یکی از فعال‌ترین فرودگاه‌های کشور است و شرکت‌های هواپیمایی آساجت، کاسپین، فلای پرشیا، ایران ایر، ماهان، معراج، کیش، ایران ایرتور، سپهران، آسمان، ساها و پارس به این فرودگاه پرواز دارند.

سفر با اتوبوس؛ آسان و ارزان

یکی از ساده‌ترین روش‌های سفر به بوشهر، استفاده از اتوبوس است که بسیار هم ارزان تمام می‌شود. اگر از تهران قصد حرکت به سمت بوشهر را دارید، می‌توانید از ترمینال‌های جنوب، غرب و بیهقی به بوشهر بروید. از ترمینال بوشهر تا مرکز شهر حدود 15 دقیقه با ماشین فاصله است و تاکسی‌های متعددی برای رفتن به آن‌جا وجود دارند. در ترمینال بوشهر انواع امکانات رفاهی نظیر سالن غذاخوری، کافی‌شاپ، شعبه بانک و.. وجود دارد. شرکت‌های مسافربری ایران‌پیما، تک‌سفر، آریاسفر، آسیاسفر، رویال‌سفر و... به مقصد بوشهر اتوبوس دارند.

بررسی راه های سفر به بوشهر

سفر با قطار؛ سخت و تقریبا ناممکن

سفر به بوشهر با قطار به‌طور مستقیم ممکن نیست. برای سفر به این روش، باید ابتدا با قطار به شیراز بروید. سپس از شیراز با اتوبوس یا تاکسی به سمت بوشهر حرکت کنید. انتخاب این روش احتمالا به خاطر دردسرهایش طرفداران زیادی ندارد. البته اگر در آینده راه‌آهن شیراز بوشهر افتتاح شود، سفر با قطار می‌تواند به یکی از بهترین گزینه‌ها تبدیل شود.

سفر جاده‌ای با خودروی شخصی؛ بسیار طولانی و خسته‌کننده

شاید در نگاه اول سفر با خودروی شخصی به جای خرید بلیط تهران بوشهر و پرواز به این شهر روش مناسبی نباشد. برای انجام این سفر از تهران باید از بزرگراه خلیج فارس به اصفهان و بعد از آن به سمت یاسوج بروید. این مسیر حدود 1041 کیلومتر است و حدودا 13 الی 14 ساعت زمان می‌برد. نشستن در خودرو برای این مدت طولانی و تحمل سختی‌های رانندگی حسابی شما را خسته می‌کند و قطعا روی لذت‌بردنتان از سفر تاثیر منفی می‌گذارد.

مقایسه روش‌های سفر به بوشهر

از آن‌جایی که فاصله تهران و بوشهر بسیار زیاد است، سفر زمینی می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. حتی اگر خسته هم نشوید، زمان زیادی را باید در مسیر طی کنید. در ضمن، جابجایی و حمل وسایل چمدان‌ها هم از مسیرهای زمینی کمی دشوار است. در مقابل با انتخاب روش هوایی می‌توانید حسابی در وقتتان صرفه‌جویی کنید و بدون خستگی‌های مربوط به سفر، به بوشهر برسید. شاید قیمت بلیط هواپیما کمی بیشتر باشد اما، قطعا ارزشش را دارد. در ضمن می‌توانید با خرید بلیط‌های چارتری و لحظه آخری در هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی کنید.

خرید بلیط تهران بوشهر ارزان از سایت فلای تودی

اگر قصد سفر به بوشهر با هواپیما را داشته باشید، می‌توانید از سایت فلای تودی بهترین و ارزان‌ترین بلیط تهران بوشهر را خریداری کنید. در سایت فلای تودی امکان مشاهده و مقایسه تمام بلیط‌های موجود از تمام ایرلاین‌ها برای پرواز به بوشهر فراهم است. به جز خرید بلیط هواپیما، می‌توانید بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوشهر را در فلای تودی رزرو کنید. از دیگر خدمات فلای تودی می‌توانیم به ترانسفر فرودگاهی و خدمات تشریفات اشاره کنیم.