۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

تاکید آیت‌الله جنتی بر توجه به مناسبت‌های دینی و مذهبی

تاکید آیت‌الله جنتی بر توجه به مناسبت‌های دینی و مذهبی
وقتی که یاد خدا در جامعه‌ای زیاد شود، توجه خداوند نیز به آن جامعه بیشتر می‌شود و تلاش‌های صورت گرفته برای پیشرفت کشور برکت پیدا می‌کند و به نتیجه‌ای کامل‌تر می‌رسد.
کد خبر : ۶۲۵۲۶۴

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲) این شورا با گرامیداشت روز دحوالارض، اظهار داشت: این روز بسیار بابرکت است و در متون دینی درباره اهمیت این روز و آداب و اعمال آن سخن گفته شده است.

وی در ادامه به تاثیر این ایام بر زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها اشاره کرد و در این رابطه به بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) پرداخت که ایشان می‌فرمایند: «إِنَّ لِرَبِّکُمْ فِی أَیَّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا - همانا از سوی پروردگار شما در طول عمرتان نسیم‌هایی می‌وزد، پس خود را در معرض آن‌ها قرار دهید.»

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مناسبت‌هایی مانند امروز که بر اهمیت آن‌ها در منابع دینی تاکید شده، فرصت‌های ارزشمندی است که نباید از کنار آن‌ها بی‌تفاوت گذشت.

وی افزود: توجه به آن‌ها مصداق ذکر خداست و بر معنویت موجود در زندگی فردی و اجتماعی می‌افزاید.

آیت‌الله جنتی همچنین بیان داشت: وقتی که یاد خدا در جامعه‌ای زیاد شود، بر اساس وعده الهی که در قرآن کریم می‌فرماید «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ»، توجه خداوند نیز به آن جامعه بیشتر می‌شود و تلاش‌های صورت گرفته برای پیشرفت کشور برکت پیدا می‌کند و به نتیجه‌ای کامل‌تر می‌رسد.