۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
نتانیاهو:

به اوکراین فناوری نمی‌دهیم تا سر از ایران در نیاورد

به اوکراین فناوری نمی‌دهیم تا سر از ایران در نیاورد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نگرانی از دستیابی ایران به تجهیزات و تسلیحات ارسال‌شده به اوکراین را دلیل امتناع آن رژیم از ارسال فناوری به کی‌یف عنوان کرد.
کد خبر : ۶۲۵۳۸۵

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای با اعضای کنست (پارلمان این رژیم) ضمن انتقاد از روابط ایران و روسیه دلیل عدم ارسال فناوری به اوکراین را نگرانی از دستیابی ایران به آن فناوری‌ها دانسته است.

وب‌سایت صهیونیستی «والانیوز» در یک خبر اختصاصی امروز پنجشنبه گزارش داده نتانیاهو در جلسه روز سه‌شنبه خود با نمایندگان کنست نگرانی خود را از گسترش روابط نظامی میان ایران و روسیه ابراز کرده است.

نتانیاهو در آن جلسه مدعی شده گفت‌وگویی «باز و صادقانه» با روسیه داشته و به مقام‌های این کشور گفته تل‌آویو از رد و بدل شدن فناوری‌های پیشرفته میان تهران و مسکو نگران است.

مقام‌های اوکراین و کشور‌های غربی از چند ماه بعد از آغاز عملیات روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۱ مدعی شده‌اند که ایران پهپاد‌هایی را برای استفاده در جنگ اوکراین روانه روسیه کرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بار‌ها این گزارش‌ها را تکذیب کرده و آن‌ها را در راستای سیاست‌های ایران‌هراسانه کشور‌های غربی توصیف کرده‌اند.

نتانیاهو در جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه بر پایه همین ادعا‌های اثبات‌نشده خطاب به نماینده‌های کنست گفته است: «نمی‌دانیم روسیه از چه ارزی برای پرداخت هزینه کمک‌های نظامی که دریافت می‌کند به ایران استفاده می‌کند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که روسیه هم از بابت افزایش کمک‌های اسرائیل به کی‌یف ابراز نگرانی کرده است.

طبق نوشته وب‌سایت والا، نتانیاهو توضیح داد که اسرائیل سامانه‌های پدافند هوایی را در اختیار اوکراین قرار نمی‌دهد، زیرا نگران است که این فناوری به دستان روسیه بیفتد و سپس به ایران منتقل شود.

نتانیاهو مهرماه سال گذشته که هنوز نخست‌وزیر این رژیم نشده بود هم در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی مدعی شده بود که هر گونه سلاحی که به اوکراین ارسال شود ممکن است در نهایت به دست ایران بیفتد.

وی گفت: «در خصوص موضوع ارسال سلاح همیشه این احتمال وجود دادر که سلاح‌هایی که ما به میدان جنگ ارسال می‌کنیم ممکن است در نهایت به دستان ایرانی‌ها بیفتد و آن‌ها از این سلاح‌ها علیه ما استفاده کنند.»

نتانیاهو همچنین گفته بود: «در بلندی‌های جولان، جایی که ما در تلاش هستیم از شکل‌گیری یک جبهه تروریستی دیگر علیه خودمان جلوگیری کنیم ما با سلاح‌های ساخت اسرائیل مواجه می‌شویم.»