۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا؛

پیشتازی ترامپ در رقابت انتخاباتی فرضی مقابل بایدن

پیشتازی ترامپ در رقابت انتخاباتی فرضی مقابل بایدن
براساس یک نظرسنجی جدید مشخص شد که ترامپ در یک رقابت فرضی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، شش درصد از بایدن جلوتر است.
کد خبر : ۶۲۵۴۷۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، بر اساس نظرسنجی موسسه "Harvard CAPS-Harris" که در پایگاه خبری هیل منتشر شد، ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که اگر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا همین امروز بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق و جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا برگزار شود، به ترامپ رای می‌دهند، در حالی که ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند، از بایدن حمایت می‌کنند.

۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند که بابت این مساله مطمئن نیستند یا نمی‌دانند که باید به که رای بدهند.

این آمار از نظرسنجی قبلی موسسه مذکور در مه ۲۰۲۳ کاهش نشان می‌دهد؛ در آن نظرسنجی ۴۷ درصد حامی ترامپ و ۴۰ درصد حامی بایدن بودند.

در این نظرسنجی مشخص شد که ۸۶ درصد از جمهوری‌خواهان از ترامپ حمایت می‌کنند و ۷۷ درصد از دموکرات‌ها گفتند که حامی بایدن هستند.

همچنین در نظرسنجی موسسه "NPR-PBS NewsHour-Marist College" نیز آمده که ۸۲ درصد از جمهوری‌خواهان گفتند، ترامپ باید در رقابت‌های انتخاباتی باقی بماند.

بر اساس این نظرسنجی، نیمی از شرکت‌کنندگان گفتند، ترامپ در ارتباط با پرونده جنجالی مربوط به اسناد و مدارک حساس و محرمانه که در عمارت مارالاگوی خود در فلوریدا پس از اتمام دوران ریاست جمهوری‌اش نگهداری کرده، کار نادرستی مرتکب نشده است. بیش از سه‌چهارم جمهوری‌خواهان نیز می‌گویند، دیدگاه قابل قبولی نسبت به ترامپ دارند.

"مارک پن"، مدیر موسسه مذکور گفت: اتهام‌زنی علیه ترامپ تاثیری بر پیشروی او در مقابل بایدن که میزان رضایت از عملکردش همچنان روی عدد ۴۳ درصد مانده، نداشته است.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که ترامپ کاندیدای پیشروی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ در نظر گرفته می‌شود. این نظرسنجی ۱۴ و ۱۵ ژوئن سال جاری میلادی با حضور ۲۰۹۰ شرکت‌کننده برگزار شد.