۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

عربستان روز «عید قربان» را اعلام کرد

عربستان روز «عید قربان» را اعلام کرد
دیوان عالی عربستان پس از رویت هلال ماه ذی الحجه اعلام کرد که عید سعید قربان در این کشور چهارشنبه هفته آینده یعنی هفتم تیرماه خواهد بود.
کد خبر : ۶۲۵۷۴۰

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، دیوان عالی عربستان سعودی از رویت هلال ماه ذی الحجه خبر داد که در نتیجه آن نیز، عید سعید قربان در این کشور چهارشنبه هفته آینده خواهد بود.

 

دیوان عالی عربستان عصر یکشنبه اعلام کرد که دوشنبه اول ماه ذی الحجه است مشروط بر اینکه سه شنبه 27 ژوئن روز عرفه و چهارشنبه 28 ژوئن اول عید قربان در این کشور است.

 

دیوان عالی عربستان همچنین تاکید کرد که به دنبال رویت هلال ماه ذی الحجه سه شنبه هفته آینده (6 تیر 1402، 9 ذی الحجه ، روز عرفه و چهارشنبه 7 تیر ماه نیز دهم ذی الحجه و عید سعید قربان در عربستان خواهد بود.

 

وزارت حج عربستان سعودی روز شنبه از ورود بیش از یک میلیون زائر از خارج از این کشور برای انجام مناسک حج خبر داد.

 

«محمد البیجاوی» معاون وزیر حج عربستان در امور عمره و زیارت اعلام کرد که کشورش همه گذرگاه‌ها را برای تسهیل ورود حجاج باز کرده و تمام نیروی انسانی را برای خدمت به زائران خانه خدا به کار گرفته است.

 

وی افزود: عربستان سعودی از همه ظرفیت‌های مادی، فنی و عمرانی خود استفاده کرده است تا بهترین خدمات را به زائران خانه خدا ارائه کند.

 

« سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی دستوری مبنی بر میزبانی از 1300 زائر خانه خدا از بیش از 90 کشور جهان را صادر کرد.

 

تعداد زائران حج تمتع کشورهای مختلف در سرزمین وحی در حال افزایش است و سعودی‌ها برای حضور میلیونی زائران در جوار خانه خدا، حصارهای اطراف مطاف را برداشته و فضای زیارتی مسجدالحرام را توسعه دادند.

 

تاریخ ادای مناسک حج از روز هشتم ماه ذی حجه منطبق با 25 ژوئن (4 تیرماه) خواهد بود.

 

«عامر آل خشیل» مدیر عامل نهاد حج و عمره شرکت هواپیمایی عربستان سعودی اعلام کرد که امسال در حج 1444 هجری قمری (1402) برای اولین بار 6 فرودگاه برای استقبال از حجاج اختصاص داده می‌شود.

 

«عبدالفتاح مشاط» معاون وزیر حج و عمره عربستان در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد: تعداد حجاجی که خارج از عربستان برای ادای مناسک حج به این کشور می‌آیند به آمار پیش از آغاز شیوع ویروس کرونا بازگشته است.

 

وی افزود: 2 میلیون مسلمان خارج از عربستان سعودی از سراسر جهان و 200 هزار نفر از داخل عربستان می‌توانند مناسک حج را به جا آورند.

 

پیش از این «عبدالرحمن بن عبدالمحسن الفضلی» وزیر آب و کشاورزی و رئیس کمیسیون امنیت غذایی عربستان سعودی اعلام کرد که تعداد حجاج امسال نسبت به 3 سال گذشته به دلیل کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش خواهد یافت.

 

عربستان سعودی در سال گذشته به دلیل محدودیت‌های اعمال شده ناشی از ویروس کرونا پذیرای بالغ بر 900 هزار زائر خانه خدا بود، اما امسال اعلام کرد که نزدیک به 2 میلیون حجاج به حج مشرف می‌شوند.

 

سال گذشته (حج 1443) 899 هزار و ‌353 حجاج به حج مشرف شدند. در حج‌های تمتع 1441 و 1442 نیز عربستان سعودی تصمیم گرفت که حج تمتع را با حضور زائران ساکن عربستان برگزار کند.