۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰

آخرین نتایج شمارش آرا در سوریه

رئیس کمیته عالی انتخابات سوریه اعلام کرد که پس از اعلام وصول قطعی نتیجه دو حوزه باقیمانده از مجموع 15 حوزه انتخاباتی این کشور، نتایج اعلام خواهد شد.
کد خبر : ۶۲۵۸۱

به گزارش صراط به نقل از فارس، خلف العزاوی رئیس کمیته انتخابات این کشور از وصول اعلام نتیجه شمارش آراء در 13 حوزه انتخابی این کشور به کمیته عالی انتخابات خبر داد.

العزاوی با بیان اینکه دو حوزه دیگر نتیجه قطعی شمارش آراء را اعلام نکرده‌اند، علت تاخیر در این امر را وجود برخی اعتراضات نامزدها و بررسی دقیق به آنان در کمیته عالی انتخابات در آن حوزه‌ها اعلام کرد.

انتخابات سوریه 7 می (18 اردیبهشت) دوشنبه گذشته در سراسر سوریه برگزار شد و اخبار غیررسمی از پیشگامی فهرست وحدت ملی (متشکل از 10 حزب) حکایت می‌کند.

طبق ماده 12 قانون انتخابات سراسری سوریه که در سال گذشته به دستور بشار اسد اصلاح شد، کمیته‌های فرعی کمیته عالی انتخابات سوریه، وظیفه دارند قبل از اعلام قطعی نتایج، به همه شکایات رسیدگی کنند.

العزاوی بار دیگر اعلام کرد که به محض اعلام نتایج کل حوزه‌ها، یک روز قبل محل و مکان اعلام نتایج به خبرنگاران اعلام می‌شود.

طبق ماده 11 قانون انتخابات سراسری سوریه، کمیته عالی انتخابات که متشکل از قضات مستقل است، وظیفه نظارت، برگزاری و اعلام نتایج انتخابات را بر عهده دارد.