۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

دلیل عملیات پلیس آلبانی در مقر منافقین اعلام شد

دلیل عملیات پلیس آلبانی در مقر منافقین اعلام شد
پلیس آلبانی امروز در بیانیه‌ای دلیل حمله به مقر تروریست‌های منافقین در این کشور را رسانه‌ای کرد.
کد خبر : ۶۲۵۸۹۷

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، پلیس آلبانی امروز سه شنبه به مقر گروهک منافقین در این کشور حمله ور شد.

بر اساس اعلام این رسانه، پلیس آلبانی در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که این اقدام را مطابق با حکم دادگاه این کشور و به دنبال نقض توافقات صورت گرفته از سوی این گروهک انجام داده است.

پلیس در این خصوص اعلام کرد که حمله به مقر منافقین پس از آن روی داد که احتمال حضور تعدادی از مظنونین به حملات سایبری در این مقرها گزارش شد.

پلیس در این باره اعلام کرد که به مقرهای اشرف ۳ و اشرف ۴ در منطقه «مانز» برای انجام عملیات جستجو رفته است.

گزارش این رسانه اضافه می‌کند: عملیات جستجو در راستای اجرای قانون ویژه پیگرد علیه فساد و جنایت سازمان یافته (GJKKO) انجام شده است.

از سوی دیگر، «تاپ چنل تی وی» در گزارشی در این خصوص اعلام کرد که در حمله پلیس آلبانی یک نفر از تروریست‌های منافقین به هلاکت رسیده و ده‌ها تَن از آنها نیز زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، درگیر زمانی رخ داد که که تروریست‌های مذکور با نیروهای پلیس آلبانی که برای بازرسی به کمپ هارفته بود، درگیر شدند.

پلیس به دنبال مقاومت تروریست‌ها از انجام عملیات بازرسی، از گاز اشک آور استفاده کرد.

ساعاتی پیش نیز رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام کرد به نامه‌ای از دولت فرانسه دست یافته که نشان می‌دهد برگزاری تجمع سالانه «اپوزیسیون ایرانی» (گروهک منافقین) ممنوع شده و این نامه برای سران سازماندهندگان این تجمع ارسال شده است.

به نوشته رویترز ممنوعیت برگزاری این تجمع هم‌زمان با تلاش کشورهای غربی برای کاهش تنش با ایران و چند هفته پس از آن اعلام می‌شود که کشورهای اروپایی و ایران چند تبادل زندانی انجام دادند و همچنین دو هفته پیش امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تماس تلفنیِ ۹۰ دقیقه‌ای با ایراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران داشت.

بنا بر گزارش رویترز، عناصر گروهک منافقین، طی سال‌های اخیر تجمع‌ها و گردهمایی‌های مختلفی در شهر پاریس، پایتخت فرانسه با حضور مقامات ارشد اروپایی و آمریکایی و عربی برگزار می‌کردند.

رویترز می‌گوید پلیس فرانسه با ارسال بیانیه‌ای به این خبرگزاری این خبر را تأیید کرده و گفته که به علت مشکلات امنیتی و اخلال در نظم عمومی این تجمع لغو شده است.