۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

راه‌های عجیب بیمارستان خصوصی برای سرکیسه‌کردن بیماران!

راه‌های عجیب بیمارستان خصوصی برای سرکیسه‌کردن بیماران!
دریافت هزینه‌های خارج از عرف توسط یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران درحالی صورت می‌گیرد که نظارتی از سوی وزارت بهداشت و نهاد‌های مربوط بر عملکرد این بیمارستان وجود ندارد.
کد خبر : ۶۲۶۳۸۸

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، با هزار‌امید و آرزو برای درمان مادرشان از یکی از شهرستان‌ها راهی تهران شده‌اند. با مشورت و راهنمایی دوستان و آشنایان برای ویزیت مادر راهی بیمارستان «عرفان نیایش» می‌شوند. روند ویزیت و درمان طی می‌شود، اما روز قبل از عمل اتفاق عجیبی رخ می‌دهد. مادر خانواده آزمایشات و اقدامات قبل از عمل را طی کرده و فرزندان هم چشم انتظارند تا مادر پس از این عمل جراحی سلامت خود را به دست آورد، اما شب قبل از عمل یکی از پرسنل بیمارستان به فرزند خانواده اعلام می‌کند که به دلیل اینکه عمل مادرتان سنگین است باید بیمار همراه داشته باشد.

دختر خانواده که به همراه مادر از شهرستان به تهران آمده است به پرسنل بیمارستان اعلام می‌کند که میخواهد همراه مادرش بماند، اما کارکنان بیمارستان به او می‌گویند که مراقبت از بیمار کار شما نیست! مادر شما باید جراحی کمر انجام دهد و جا به جا کردن مادر روی تخت باید توسط شخصی آموزش دیده انجام شود و اگر این کار توسط شما انجام شود ممکن است باز هم کمر مادر آسیب ببیند.

وی که به دلیل این صحبت‌ها ترسیده است به برادر خود اعلام می‌کند که به عنوان همراه کنار مادر بماند که پس از اعلام این موضوع به مسوولان بیمارستان، آن‌ها باز هم اصرار می‌کنند که همراه بیمار باید پرستاری از سوی بیمارستان معرفی شود و امکان اینکه اعضای خانواده بخواهند پس از عمل جراحی از مادرشان مراقبت کنند وجود ندارد که در نهایت صحبت‌های نگران‌کننده پرسنل بیمارستان باعث می‌شود تا اعضای خانواده از ترس اینکه نکند عدم حضور پرستار منجر به آسیب مادرشان شود معرفی پرستار برای مادر را قبول کنند.

مادر راهی اتاق عمل می‌شود و پس از خروج از اتاق عمل و گذراندن زمان ریکاوری به همراه پرستاری که از سوی بیمارستان معرفی شده است به بخش منتقل می‌شوند. آنطور که خانواده این بیمار روایت می‌کنند بیمارستان برای یک شب حضور پرستار بر بالین بیمار مبلغ یک میلیون و ششصد و پنجاه هزارتومان از آن‌ها دریافت می‌کند و خانواده نیز به دلیل نگرانی از وضعیت مادر هزینه را پرداخت می‌کنند.

دختر این خانواده می‌گوید: فردای روز عمل که به بخش مراجعه کردم متوجه شدم هیچگونه اقدام یا خدمتی به مادر من ارائه نداده است. فقط یک لیوان آب و آب میوه به مادر من داده بود و روز بعد نیز چند پرستار دیگر به مادر من کمک کرده بودند تا چند قدم در اتاق قدم بزند! در واقع ما یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان برای یک لیوان آب و آب میوه به بیمارستان پرداخت کردیم!

به گفته دختر خانواده هزینه جراحی و هزینه‌های بیمارستان از خانواده دریافت شده است و بابت آن فاکتور ارائه نشده است و به آن‌ها اعلام شده است که ده روز دیگر برای دریافت فاکتور اقدام کنند. از سوی دیگر به دلیل اینکه مادر من تحت پوشش بیمه از طرف شهرداری است بیمارستان به ما اعلام کرد که خدمت درمانی ارایه شده تحت پوشش بیمه نیست.

به گزارش فارس، طی روز‌های گذشته تماس‌های مردمی زیادی در خصوص تحمیل هزینه‌های اضافی به بیمار یا گرفتن زیرمیزی از بیماران گزارش شده است. امید است مسوولان مراکز نظارتی و اعتباربخشی وزارت بهداشت بیش از پیش به این تخلفات نظارت داشته باشند تا حق و حقوق بیمارانی که به‌امید درمان از شهر‌های مختلف به تهران مراجعه می‌کنند ضایع نشود و اسیر افراد سودجو نشوند.