۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

خرید "مانتوی تابستانه" ۵۰ میلیون تومان آب خورد!

خرید
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب شهروندان با ترفند "فروش مانتو تابستانه ارزان قیمت" خبر داد.
کد خبر : ۶۲۷۰۳۴

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، ئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد حدود ۵۰۰ میلیون ریال به‌صورت غیرمجاز از حساب بانکیش برداشت شده است، در همین خصوص پرونده اولیه برای بررسی این جرم تشکیل شد.

وی افزود: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد با یک سایت فروش مانتو در فضای مجازی برخورد کردم که با قیمت پایین‌تر از بازار اقدام به فروش می‌کرد، وسوسه شدم و برای خرید از طریق درگاه بانکی موجود در داخل سایت اقدام کردم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از لحظاتی تمام موجودی حساب بانکی ام خالی شد!

سرهنگ معظمی گودرزی تصریح کرد: بلافاصله پس از اخذ اظهارات شاکی، موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت جعلی فروش مانتوی تابستانه و ایجاد درگاه جعلی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی مراجعه کنندگان می‌کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از محرز شدن هویت مجرم برای پلیس و جمع‌آوری مستندات کامل و جامع، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

وی ادامه داد: این شیاد اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا، لب به اعتراف گشود و اظهار داشت با راه‌اندازی یک سایت فروش مانتوی تابستانه و یک درگاه جعلی از بیش از ۲۶ نفر از شهروندان بیش از ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

برچسب ها: مانتو کلاهبرداری