۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰

لبنان درخواست تل‌آویو برای برچیدن چادرهای حزب الله را رد کرد

لبنان درخواست تل‌آویو برای برچیدن چادرهای حزب الله را رد کرد
یک وبسایت صهیونیستی با اذعان به اینکه حزب الله هیچ اهمیتی به تهدیدهای رژیم صهیونیستی نمی‌دهد، خبر داد که تل‌آویو برای برچیدن چادرهای این جنبش مقاومت دست به دامن آمریکا شده است.
کد خبر : ۶۲۷۳۰۲

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، یک منبع امنیتی صهیونیست به وبسایت عبری «واللا» گفت که رژیم صهیونیستی از طریق کانال‌های دیپلماتیک و نظامی، درباره چادر‌های حزب الله، به مسئولان لبنانی پیام داده است، ولی طرف لبنانی حاضر نشده است این چادر‌ها را جمع کند.

به گفته این منبع، مسئولان لبنانی در پاسخ به صهیونیست‌ها گفته‌اند که چادر‌های حزب الله در اراضی لبنان قرار دارد نه در داخل خاک فلسطین اشغالی. این منبع همچنین مدعی شد که ارتش صهیونیستی «برای یک عملیات مهندسی آماده می‌شود تا چادر‌های حزب الله را برچیند».

شبکه صهیونیستی «کان»، شامگاه جمعه گذشته تصاویری از چادر‌های منتسب به جنبش حزب‌الله لبنان در مرز فلسطین اشغالی منتشر کرد. رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده بودند که نیرو‌های حزب‌الله در عمق ۳۰ متری فلسطین اشغالی دو چادر برپا کرده‌اند و تکاوران «رضوان» در این چادر‌ها مستقر باشند.

یگان رضوان متعلق به تکاوران حزب‌الله است. نام این یگان برگرفته از نام «عماد مغنیه» فرمانده نظامی شهید حزب‌الله معروف به «حاج رضوان» است. فرمانده‌ای که صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۸ طی عملیاتی در دمشق، وی را ترور کردند.

موشه داویدوویچ رئیس انجمن روسا و مسئولان شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال فلسطین اشغالی یکشنبه هفته جاری گفت که شهرک‌نشینان اسرائیلی به خاطر نصب این چادرها، به شدت دچار نگرانی شده‌اند و وحشت زیادی را در میان آنان به وجود آمده است.

وی همچنین اذعان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی این چادر‌ها را جمع‌آوری نکرده و این مسئله نشانگر این است که جبهه داخلی این رژیم، برای جنگ آماده نیست؛ کما اینکه ارتش صهیونیست، از نصب این چادر‌ها توسط حزب الله جلوگیری نکرده است.

وی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و فرمانده ارتش این رژیم خواست که هر چه سریعتر از این منطقه بازدید کرده و سیاست خویشتن‌داری کابینه صهیونیست در برابر حزب الله را برای شهرک‌نشینان اسرائیلی تبینن کند. این مقام صهیونیست همچنین خواستار تقویت استحکامات در این منطقه شد تا به زعم خود بتواند «حاکمیت اسرائیل» بر این منطقه را ثابت کند.

واللا در ادامه گزارش خود مدعی شد، حزب الله به صورت مداوم، نیرو‌هایی از یگان رضوان را از جنوب لبنان به مناطق مرزی فلسطین اشغالی منتقل می‌کند تا «به صورت همزمان، چندین عملیات یورش به شهرک‌های [اسرائیلی]را در شمال انجام دهند. حزب الله هر دو هفته، چند موضع نظامی در فاصله چند ده متری مرز‌های اسرائیل، احداث می‌کند».

به ادعای این پایگاه صهیونیست، مسئولان بلندپایه اسرائیلی و آمریکا می‌گویند که واشنگتن در حال اعمال فشار به یونیفل، دولت و ارتش لبنان است تا بتواند مقری را که حزب الله در نزدیک مرز‌های فلسطین اشغالی احداث کرده، جمع کند؛ زیرا به گفته واللا، این مقر «می‌تواند باعث تنش خطرناکی شود. وضعیت بسیار شکننده است و ظاهرا حزب الله به خطر پاسخ [از سوی صهیونیستها]اهمیتی نمی‌دهد».

این مسئله، روز سه‌شنبه گذشته، در جلسه کمیسیون امنیت و روابط خارجی رژیم صهیونیستی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با حضور نتانیاهو مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود. اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی مدعی شده بودند که رزمندگان حزب‌الله از «خط آبی» (خط مرزی که سازمان ملل میان لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرده است) عبور کرده‌اند.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط به صورت دقیق با مرز‌های رسمی همخوانی ندارد و نیرو‌های رژیم صهیونیستی بار‌ها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند. روزنامه «الاخبار» نیز به‌تازگی در گزارشی خبر داد تل‌آویو در پیامی از طریق سازمان ملل متحد به لبنان مدعی شده است برای تخلیه این چادر‌ها به زور متوسل خواهد شد.

برچسب ها: حزب لله لبنان چادر