۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

افزایش قیمت مرغ‌ و خرید و فروش در کوچه‌ پس‌کوچه‌های اطراف میدان بهمن‌

افزایش قیمت مرغ‌ و خرید و فروش در کوچه‌ پس‌کوچه‌های اطراف میدان بهمن‌
نبود نظارت بر گلوگاه‌های توزیع مرغ در تهران موجب شده است قیمت مرغ دوباره نسبت به روزهای گذشته افزایش یابد.
کد خبر : ۶۲۷۶۸۵

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، قیمت مرغ مجددا دوباره روند افزایشی پیدا کرده است، در مناطق مختلف تهران مرغ از کیلویی ۸۵ هزار تومان تا ۹۵ هزارتومان به فروش می‌رسد.

فروشندگان مرغ می‌گویند نظارتی بر محل توزیع مرغ در میدان بهمن نیست و خرید و فروش در کوچه بازار‌ها و حاشیه این میدان انجام می‌شود.

ستاد تنظیم بازار اخیرا قیمت مرغ را کیلویی ۷۳ هزار تومان تصویب و تأکید کرد هرگونه قیمت‌های بالاتر از این نرخ، گرانفروشی محسوب شده و متخلفان به تعزیرات معرفی می‌شوند که جریمه‌های سنگین و احتمالا پلمب مغازه‌ها در انتظار آن‌ها خواهد بود.

گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است که بسیاری از فروشگاه‌ها به خاطر اینکه سود بیشتری داشته باشند مرغ را قطعه‌قطعه کرده و به قیمت‌های بسیار بالاتر عرضه می‌کنند که بعضی فروشگاه‌ها فیله مرغ را تا کیلویی ۱۵۰ هزار تومان هم می‌فروشند.

در این‌باره، مهدی دستوری، مدیر یکی از فروشگاه‌های بزرگ محصولات پروتئینی به خبرنگار فارس گفت: «مرغ در بازار کم است، امکان خرید راحت از میدان بهمن (کشتارگاه) وجود ندارد. اما خرید و فروش مرغ در کوچه پس‌کوچه‌ها و یا اطراف میدان بهمن به قیمت‌های بالاتری انجام می‌شود، در حالی که نرخ مصوب خرید عمده مرغ کیلویی ۶۸ هزار تومان است، اما حداقل با ۱۰ هزار تومان گران‌تر می‌فروشند و مغازه‌ها هم در سطح شهر به کیلویی ۸۵ هزار تومان و بالاتر عرضه می‌کنند.»

برچسب ها: مرغ