۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

عطوان: انتفاضه نسل جدید فلسطین تا نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت

عطوان: انتفاضه نسل جدید فلسطین تا نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت
یک تحلیلگر برجسته فلسطینی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر آخرین روزهای خود را می گذراند تاکید کرد که نسل جدید فلسطین یک انقلاب مسلحانه را رقم زده و انتفاضه این نسل تا نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت.
کد خبر : ۶۲۷۹۱۲

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته فلسطینی و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم در واکنش به تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی در شهر جنین واقع در کرانه باختری، در یادداشت جدید خود نوشت، زمانی که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌تواند از فلسطینی‌های بی‌گناه محافظت کرده و جلوی جنایت‌های نظامیان رژیم اشغالگر در جنین را بگیرد؛ بنابراین باید انحلال تشکیلات خودگردان که تحت رهبری وی است را اعلام کرده و به نیرو‌های امنیتی خود که تعداد آن‌ها بیش از ۶۰ هزار نفر است دستور دهد تا به گردان‌های مقاومت در کرانه باختری اشغالی بپیوندند و سلاح‌های خود را به سمت نظامیان متجاوز رژیم صهیونیستی بگیرند.

عطوان افزود، محمود عباس چندین بار اعلام کرده که نمی‌خواهد خائن از دنیا برود. پس این یک فرصت طلایی برای اوست؛ چرا که محمود عباس بیمار بوده و در آستانه ۹۰ سالگی قرار دارد و تشکیلات وی نیز در حال ورشکستگی است؛ بنابراین اگر محمود عباس صادق باشد و واقعا به دنبال این باشد که خائن نمیرد و گناهانش را پاک کند و شرط‌بندی‌های خود روی توافقِ مسمومِ سازش با رژیم اشغالگر که غرق در نژادپرستی است را کنار بگذارد، اکنون یک فرصت طلایی برای او وجود دارد. اما فرار کردن به سمت شورای امنیت و درخواست برای مداخله این شورا جهت حمایت از ملت فلسطین به معنای واقعی مظهر شرمساری و حقارت است.

بر اساس این مقاله، آنچه در حال حاضر در جنین اتفاق می‌افتد یک جنگ واقعی است که در آن دشمن اسرائیلی از بیش از ۱۵۰ تانک و خودروی زرهی، هواپیما‌های بدون سرنشین و هلیکوپتر، بولدوزر، هزاران سرباز و نیروی امنیتی استفاده می‌کند و مانع ورود آمبولانس‌ها به اردوگاه جنین برای نجات مجروحان می‌شود؛ بنابراین نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین منتظر چه هستند و آیا می‌خواهند به بهانه پایبندی به توافقات اسلو که کابینه‌های پی در پی رژیم اشغالگر آن‌ها را پاره کردند و زیر پا گذاشتند، به خدمات خائنانه خود در حمایت از دشمن صهیونیستی و نیرو‌ها و شهرک‌نشینان آن ادامه دهند؟

در ادامه این یادداشت آمده است، رزمندگان فلسطینی در جنین با وجود اختلاف زیادی که در توازن قدرت وجود دارد، با خون خود معجزه می‌کنند و اصیل‌ترین حماسه‌ها را برای دفاع از مردم خود می‌نویسند و در برابر دشمنی می‌ایستند که هواپیما و تانک و جدیدترین سلاح‌ها را در اختیار دارد و از سوی کشور‌های نژادپرست و ریاکار غربی حمایت می‌شود. همچنین بسیاری از رژیم‌های عربی فاسد که کرامت و عزت نفس خود را از دست داده‌اند با اشغالگران صهیونیست همدست هستند.

عبدالباری عطوان تاکید کرد، این قهرمانان فلسطینی در جنین برای دفاع از مردم و وطن و کرامت ملت خود، در برابر رژیم اشغالگر و جنایتکار و نژادپرست اسرائیل ایستاده‌اند و تا آخرین قطره خونشان و تا آخرین گلوله با دشمن می‌جنگند. آن‌ها همچنین دارای اراده‌ای قاطع هستند و هرگز تسلیم نمی‌شوند و نخواهند شد. آرزوی این قهرمانان فلسطینی تنها شهادت است و با این رویکرد خود دشمن را به وحشت می‌اندازند و در صفوف آن ترس ایجاد می‌کنند و هرگز به زانو در نمی‌آیند.

وی تصریح کرد، رزمندگان قهرمان فلسطین در جنین ۳ پهپاد رژیم اشغالگر را سرنگون کردند و نظامیان رژیم اشغالگر که به اردوگاه جنین یورش برده بودند را محاصره کرده و همه ابزار‌های ارتش رژیم صهیونیستی که برای شکستن این محاصره به کار گرفته شده بود را شکست دادند. این تازه آغاز کار است و هرچه تجاوزات دشمن صهیونیستی بیشتر طول بکشد، احتمال گسترش مناطق مقاومت و پیوستن سایر روستا‌ها و شهر‌های فلسطین به میدان تقابل با اشغالگران نیز بیشتر می‌شود.

این تحلیلگر عرب زبان ادامه داد، بنابراین، این جوانان قهرمان فلسطین که در پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر یک انقلاب مسلحانه را رقم زدند و علی‌رغم امکانات محدود و محاصره خفقان‌آوری که به آن‌ها تحمیل شده، پیشرفت کردند و سلاح‌های جدید و موشک ساختند، همه معادلات را تغییر خواهند داد؛ زیرا آن‌ها روحی بسیار بزرگ دارند و اگر انتفاضه برادران و پدران نسل جدید فلسطین در سال ۲۰۰۰ به مدت ۵ سال ادامه داشت، انتفاضه این نسل تا زمان پایان اشغالگری صهیونیست‌ها متوقف نخواهد شد. این نسل هرگز فریب دروغ‌های جامعه بین‌المللی را نمی‌خورد و میانجی‌گری رژیم‌های خائن عربی را نمی‌پذیرد.

عطوان در ادامه یادداشت خود تاکید کرد، این جنایات رژیم اشغالگر در جنین بزرگترین آزمون برای اتاق عملیات مشترک مقاومت و نیز همه گروه‌های مبارز در نوار غزه و نیز آزمونی برای وحدت عرصه‌های مقاومت است. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی با اقدامات فاشیستی و این جنایت‌های خود، پایان حکومت رژیم اشغالگر را رقم زدند؛ رژیمی که به روز‌های آخر خود نزدیک می‌شود. اکنون ملت فلسطین تصمیم گرفته با دستان خود حقشان را بگیرد و جرقه انتفاضه مسلحانه از اردوگاه جنین و نابلس و غزه زده شده و این انتفاضه با هیچ ابتکار فریبکارانه بین‌المللی متوقف نخواهد شد.

در پایان این مقاله آمده است، کشاوزران فقیرِ مزارع برنج در ویتنام در برابر ابرقدرت آمریکایی و هواپیما‌های فانتوم و بمب‌های آتش زا ناپالم مقاومت کردند و پیروز شدند و همچنین دیدیم آمریکایی‌ها چگونه مانند خرگوش‌های ترسیده از افغانستان فرار کردند و شاهد همه این اتفاقات با صدا و تصویر در فرودگاه‌های سایگون (پایتخت ویتنام) و کابل بودیم؛ بنابراین شجاعت و اراده ملت فلسطین کمتر از آن‌ها (ویتنام و افغانستان) و سایر ملت‌هایی که در برابر استعمارگران ایستادند و پیروز شدند، نیست.

برچسب ها: انتفاضه