۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

حواشی نشست خبری نماینده سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله

حواشی نشست خبری نماینده سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله
نشست خبری نماینده سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله دیروز در حالی با موضوع محوری جعلی بودن یا نبودن مجوز بهره‌برداری برگزار شد که در جریان آن، حواشی متعددی از جمله بازداشت یک فعال محیط‌زیست رخ داد.
کد خبر : ۶۲۸۰۷۵

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، فعالیت سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله در روز‌های اخیر، دوباره موج جدیدی از انتقادات درباره عدم تصمیم‌گیری قاطع برای ممنوعیت فعالیت و ساخت پتروشیمی در میانکاله را ایجاد کرد.

نماینده سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله نیز روز سه‌شنبه نشستی خبری با حضور خبرنگاران ترتیب داد تا به سوالات و ابهامات در این زمینه پاسخ دهد. پیش از این نشست خبری نیز محیط‌زیست استان مازندران باز هم درباره مجوز این مجموعه موضع‌گیری و اعلام کرد که تاکنون هیچ مجوزی برای پتروشیمی میانکاله صادر نکرده و در آینده نیز قطعا مجوزی صادر نخواهد کرد.

به هرحال نشست خبری نماینده سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله روز گذشته برگزار شد، اما ساعاتی پس از این برنامه، خبر بازداشت «حرّ منصوری» یکی از فعالان محیط‌زیست استان مازندران در جریان برگزاری این مراسم در رسانه‌ها منتشر شد.

خانم بابانژاد خبرنگار تسنیم که در این برنامه حضور داشت و پس از اتمام برنامه پیگیر بازداشت «حرّ منصوری» شده بود، اما خودش هم از سوی پلیس امنیت مورد سوال و تحقیق قرار گرفت، ماجرا را اینگونه شرح می‌دهد:

حر منصوری از فعالان محیط زیست که با دعوت یک فرد به برنامه آمده بود، اجازه ورود پیدا نکرد و بیرون منتظر ماند. بنده برای گفتگو سمت آقای حر منصور رفتم، در همین حین تعدادی از افراد مستقر در محل برنامه (هم عوامل انتظامی و هم بچه‌های پتروشیمی) روی من حساس شدند.

سؤال مربوط به جعلی بودن مجوز پتروشیمی میانکاله را من پرسیدم؛ یک خبرنگار هم سؤالی شبیه به سوال من پرسید، اما اصل موضوع را من مطرح کردم. وقتی خواستم سؤال کنم، چون می‌دانستند من مخالف ساخت پتروشیمی هستم، گفتند به این خانم میکروفون ندهید، اما من جلو رفتم و سؤال خودم را مطرح کردم.

بعد از نشست هم برای پیگیری وضعیت آقای منصوری که بازداشت شده بود، به پلیس امنیت رفتیم، اما خودم هم درگیر این ماجرا شدم. وقتی آنجا بودم، به من گفتند اگر می‌خواهید ببینید چه خبر است، خودتان هم بیاید داخل. بعد که به پلیس امنیت رفتیم آنجا از ما درباره اینکه داخل جلسه چه کسانی بودند، چه سوالاتی مطرح شد و چرا با ساخت پتروشیمی مخالف هستید، سوال مطرح کردند. ما هم جوابمان را دادیم. فکر می‌کردند ما اطلاعی نسبت به جزئیات پتروشیمی نداریم، اما وقتی توضیح دادیم متوجه شدند ما اطلاعات کاملی از این پرونده داریم. حدود ۴ ساعت درگیر پرسش و پاسخ بودیم.

گویا از قبل از برگزاری برنامه، ما به عنوان مخالفان ساخت پتروشیمی شناسایی شده بودیم و حین برگزاری برنامه هرجا می‌رفتیم، افرادی اطراف ما حضور داشتند.

امروز هم پیگیر وضعیت بازداشت آقای منصوری هستیم که با شکایت پتروشیمی در بازداشت است. منصوری دیروز فقط یک استوری مبنی بر اینکه این پتروشیمی نباید ساخته شود منتشر کرد و در میان برنامه، عوامل پتروشیمی به مأموران گفتند که این آقا را بگیرید و آن‌ها هم دستگیرش کردند. منصوری بدون اینکه اصلا وارد فضای برگزاری مراسم شده باشد دستگیر شد.

۵۰ خبرنگار دعوت کرده بودند، اما نزدیک به ۱۲۰ نفر به عنوان خبرنگار آمده بودند! هزینه سنگینی برای تشریفات شده بود و ۵ نوع غذا سرو شد.

برچسب ها: پتروشیمی