۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

در دیدار «الهام علی اف» با وزیر خارجه عراق چه گذشت؟

در دیدار «الهام علی اف» با وزیر خارجه عراق چه گذشت؟
وزیر خارجه عراق که امروز برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه اجلاس جنبش عدم تعهد به باکو رفته است با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دیدار کرد.
کد خبر : ۶۲۸۰۷۸

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه عراق، فواد حسین وزیر خارجه عراق امروز چهارشنبه برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد وارد باکو شد.

وی اندکی بعد با الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در باکو، دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار دو طرف روابط دوجانبه بین دو کشور دوست را بررسی کردند.

فؤاد حسین سلام عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق این کشور را ابلاغ کرد.

دو طرف به همکاری مستمر و مشترک بین دو کشور در محافل بین المللی اشاره و بر اهمیت تقویت تبادل تجاری و همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله راه آهن، هواپیمایی، گردشگری و تبادل تجربه تجاری تاکید کردند.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به وزارت حمل و نقل این کشور دستور داد پرواز‌ها بین دو کشور برای سفر‌های توریستی را ازسربگیرد.

وی بر تمایل باکو برای تقویت روابط بین دو کشور عراق و جمهوری آذربایجان تاکید و اشاره کرد که یک هیئت بلندپایه از سوی باکو به ریاست وزیر خارجه جمهوری آذربایجان برای آغاز همکاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی به عراق خواهد رفت.