۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

1000 وکیل متخصص تا پایان سال معرفی می‌شوند

1000 وکیل متخصص تا پایان سال معرفی می‌شوند
رئیس اداره وکالت تخصصی مرکز وکلای قوه قضائیه از آغاز تخصصی شدن وکالت در کشور در 13 رشته خبر داد و گفت: تا‌ پایان سال جاری حداقل 1000 وکیل متخصص در کشور معرفی خواهند شد.
کد خبر : ۶۲۸۲۸۰

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، محمدمسعود یوسفی، رئیس اداره وکالت تخصصی مرکز وکلا قوه قضائیه در گفتگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس اظهار کرد: به موجب تبصره ماده ۲۲ دستورالعمل حق الوکاله، حق المشاوره و حق سفر وکلای دادگستری ابلاغی نهم فروردین ۱۳۹۹ ریاست قوه قضائیه، گواهی وکالت تخصصی وارد ادبیات حقوقی کشور شد. در همین‌راستا و به ابتکار مرکز وکلا قوه قضائیه، اداره وکالت تخصصی کشور تأسیس و ضمن تدوین شیوه نامه، برای ۳۷ رشته تخصصی سرفصل‌های آموزشی، تحلیلی و آزمونی به همراه ضوابط صدور و تمدید پیش بینی شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب تا پایان سال جاری در تمامی رشته‌های تخصصی، وکلا متخصص پس از طی مراحل مربوطه معرفی شده و مردم میتوانند برای پرونده‌های تخصصی خود به وکلا متخصص همان رشته مراجعه کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر شناسایی و سنجش وکلا متخصص در تمامی رشته‌ها، فاز نخست آموزش‌های تخصصی برای وکلا علاقمند به فراگیری مباحث و دریافت گواهی در رشته‌های «گمرک، دعاوی قاچاق و تعهدات ارزی، دعاوی بانکی، دعاوی شرکت‌های تجاری و ورشکستگی، تجارت الکترونیک، ثبت املاک و اراضی، دعاوی و قرارداد‌های پیمانکاری و احداث، حقوق پزشکی، دارویی و درمانی، جرایم اقتصادی، دعاوی مالکیت فکری، بورس و بازار سرمایه، دعاوی شهری و شهرداری، دعاوی مالیاتی، جرایم سایبری» به‌صورت همزمان در سراسر کشور و برای هر دو نهاد متولی صدور پروانه وکالت دادگستری آغاز شده و سایر رشته‌ها نیز از مهرماه آغاز خواهند شد.

وی با بیان اینکه تخصصی شدن وکالت تولد وکالت نوین و تحول تاریخی در این حوزه محسوب می‌شود، اظهار کرد: تا پایان سال جاری حداقل هزار نفر وکیل متخصص در کشور معرفی خواهند شد و کم کم با تخصصی شدن وکالت، افزایش چشمگیر سطح علمی دادرسی، کاهش زمان دادرسی، کاهش هزینه‌های دادرسی و تامین حداکثری حق دفاع ملت در محاکم به‌عنوان یکی از حقوق اصلی ملت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را شاهد خواهیم بود.

برچسب ها: وکیل