۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

مفقودی ۳۰۰ مهاجر در آب‌های اقیانوس اطلس شمالی

مفقودی ۳۰۰ مهاجر در آب‌های اقیانوس اطلس شمالی
مسیر مهاجرت اقیانوس اطلس یکی از مرگبارترین مسیرها در جهان، معمولاً توسط مهاجران کشورهای جنوب صحرای آفریقا استفاده می شود.
کد خبر : ۶۲۸۴۴۰

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، یک گروه امداد رسانی به مهاجران با نام «مرز‌های پیاده روی» امروز یکشنبه گزارش داد ۳۰۰ نفر که در سه قایق حامل مهاجران در حال حرکت از سنگال به سمت جزایر قناری اسپانیا بودند، مفقود شدند.

دو قایق که یکی حامل حدود ۶۵ نفر و دیگری بین ۵۰ الی ۶۰ سرنشین داشت، به مدت ۱۵ روز است که مفقود شدند. قایق سوم نیز روز ۲۷ ژوئن سنگال را با ۲۰۰ سرنشین ترک کرد.

هر سه قایق از روستای «کافونتین» در جنوب سنگال که حدود ۱۷۰۰ کیلومتر از تنریف یکی از جزایر قناری فاصله دارد، به راه افتادند.

جزایر قناری در سواحل غرب آفریقا به مقصد اصلی مهاجرانی تبدیل شده که سعی در رسیدن به اسپانیا دارند و تعدادی نیز به دنبال عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به سرزمین اصلی اسپانیا هستند. تابستان شلوغ‌ترین دوره برای همه گذرگاه‌هاست.

مسیر مهاجرت اقیانوس اطلس، یکی از مرگبارترین مسیر‌ها در جهان، معمولاً توسط مهاجران کشور‌های جنوب صحرای آفریقا استفاده می‌شود. بر اساس داده‌های سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل، حداقل ۵۵۹ نفر از جمله ۲۲ کودک در سال ۲۰۲۲ در تلاش برای رسیدن به جزایر قناری جان خود را از دست دادند.