۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲

مسکو: روابط روسیه و غرب به سمت منفی‌ترین سناریو پیش می‌رود

مسکو: روابط روسیه و غرب به سمت منفی‌ترین سناریو پیش می‌رود
سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد، در آستانه نشست ناتو، وضعیت روابط روسیه و غرب به سمت منفی‌ترین سناریو یعنی رویارویی روسیه و ناتو پیش می‌رود.
کد خبر : ۶۲۸۵۷۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل ازایسنا، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا به خبرنگاران گفت: در آستانه نشست ناتو، هوا در فضای اطلاعاتی آمریکا بسیار گرم شده است. همه چیز در حال آماده شدن است تا افکار عمومی در اینجا مجبور شوند هرگونه تصمیم ضد روسی را که طی امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) در ویلنیوس اتخاذ خواهد شد، بپذیرند.

وی ادامه داد: وضعیت به سمت منفی‌ترین نتیجه که تقابل روسیه و کشور‌های عضو ناتو است، پیش می‌رود. اقدامات غربی‌ها بیش از هر زمان دیگری موانع غیرقابل عبوری را در مسیر خروج از حادترین و پرمخاطره‌ترین شرایط نظامی - سیاسی همراه با بحرانی با بدترین پیامد‌ها بر امنیت بین‌المللی ایجاد می‌کند.

نشست سران ناتو امروز و فردا برابر با ۱۱ و ۱۲ ژوئیه برگزار می‌شود که همه رهبران کشور‌های عضو از جمله جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در آن شرکت خواهند کرد.

پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که در جریان نشست ناتو در ویلنیوس اوکراین به عضویت ناتو در نخواهد آمد.

برچسب ها: مسکو