۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

رئیس پارلمان عربی: روابط کشورهای عربی و آسیایی به دولتها ختم نمی شود

رئیس پارلمان عربی: روابط کشورهای عربی و آسیایی به دولتها ختم نمی شود
رئیس پارلمان عربی با تاکید بر همکاری های پارلمانی گفت: آرمان های ما هنوز تحقق پیدا نکرده است، تکالیف بزرگ‌تری بر عهده ماست و باید برای تقویت روابط دو‌ و چند جانبه بین کشورها تلاش کنیم.
کد خبر : ۶۲۸۶۳۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، عادل عبدالرحمن العسومی در نشست کمیته دائمی کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی و دومین نشست کارگروه اسناد پایه مجمع مجالس آسیایی که صبح امروز (سه شنبه ۲۰ تیر) در هتل آزادی تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: پارلمان‌های عربی روابط نزدیکی با فرهنگ و تمدن‌های مختلف بین ملت‌های عربی و آسیایی ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه با وجود جغرافیایی منطقه، بیشتر کشور‌های عربی در قاره آسیا وجود دارند، عنوان کرد: شکی نیست که روابط کشور‌های عربی و آسیایی به دولت‌ها ختم نمی‌شود و پارلمان‌ها به نمایندگی از ملت‌ها می‌توانند گفتگو داشته و نقش آفرین باشند و در راستای استراتژی که داریم آینده بهتری را برای ملت‌ها تامین کنیم.

العسومی خاطرنشان کرد: در جهان عرب و آسیا نگرانی‌های مشترکی وجود دارد که تنها شامل مبارزه با فقر یا بیکاری نیست بلکه شامل توانمندسازی زنان و‌آموزش هم می‌شود و ما باید در این زمینه تلاش فراوان کنیم.

رئیس پارلمان عربی با تاکید بر همکاری‌های پارلمانی، گفت: آرمان‌های ما هنوز تحقق پیدا نکرده است، تکالیف بزرگ‌تری بر عهده ماست و باید برای تقویت روابط دو و چند جانبه بین کشور‌ها تلاش کنیم.

وی بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی و همکاری‌های اقتصادی کشور‌های عربی و آسیایی تاکید کرد و گفت: پارلمان عربی در راستای تقویت روابط بین ملت‌های عربی و آسیایی و‌نزدیک شدن دیدگاه‌ها تلاش می‌کند، زیرا هماهنگی و همکاری بیشتر سبب مستحکم شدن روابط مبتنی بر تامین منافع ملت‌ها می‌شود.

العسومی در ادامه یادآور شد: پارلمان کشور‌های عربی در حال هماهنگی مستمر با پارلمان‌های کشور‌های آسیایی در مجامع بین المللی است. تلاش پارلمان عربی در راستای ثبات و امنیت منطقه بوده و انسجام و‌وحدت بین ملت‌ها را دنبال می‌کند. امید است تلاش‌ها در جهت تامین منافع ملت‌ها ادامه داشته باشد.

برچسب ها: پارلمان