۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

دیپلمات چینی: ناتو منشأ همه مشکلات است

دیپلمات چینی: ناتو منشأ همه مشکلات است
نماینده چین در سازمان ملل با بیان اینکه ناتو محصول دوران جنگ سرد است که همچنان آن مسیر را دنبال می‌کند، توسعه‌طلبی و تمایل به گسترش در این ائتلاف را منشأ تمام مشکلات دانست.
کد خبر : ۶۲۹۰۱۹

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، «ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل متحد بامداد امروز (جمعه) سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را مسئول همه مشکلات توصیف کرد.

ژانگ در بیانیه‌ای گفت که ائتلاف نظامی ناتو را به دلیل تلاش برای گسترش نفوذ خود در کشور‌های مختلف، منشأ تمام مشکلات می‌داند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ناتو، به‌عنوان محصول جنگ سرد، همچنان دنبال شبح جنگ سرد است. طی نشست ناتو که در ویلنیوس برگزار شد، جملات آشنا از زمان جنگ سرد و تقابل ایدئولوژیک شنیدیم».

این دیپلمات چینی ضمن اشاره به اینکه در بیانیه پایانی نشست سران ناتو در لیتوانی، اتهامات بی‌اساسی علیه پکن مطرح شد، تاکید کرد: «چین به شدت چنین ادعا‌هایی را رد می‌کند».

طبق این گزارش، ژانگ ادامه داد: «ناتو از مرز‌های جغرافیایی که در ابتدا پیش بینی شده بود، فراتر رفته و اکنون قصد دارد قدرت خود را در کل کره زمین نشان دهد. با این حال، چنین اقداماتی تأثیر منفی بر امنیت منطقه دارد».

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه ناتو دائماً در حال افزایش هزینه‌های نظامی و تلاش برای گسترش قدرت خود و دامن‌زدن به تقابل است، افزود: «ناتو همزمان که قواعد بین‌المللی را موعظه می‌کند، با مداخله در امور داخلی، دامن زدن به جنگ‌ها، اعمال تحریم‌های غیرقابل قبول و کشتار غیرنظامیان، هنجار‌هایی را که روابط بین‌الملل را تعریف می‌کند، زیر پا می‌گذارد و نظم بین‌المللی را به چالش می‌کشد».

این دیپلمات چینی در پایان تصریح کرد: «بنابراین، مقصر واقعی همه مشکلات کسی جز ناتو نیست. اتهاماتی که ناتو علیه چین مطرح می‌کند کاملا بی‌اساس است. چین برای صلح جهانی تلاش می‌کند».

پیش از این «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با ادعای اینکه چین را دشمن کشور‌های غربی نمی‌داند، مدعی شد: «چین هنوز تجاوز روسیه را محکوم نکرده و در حال افزایش همکاری‌های اقتصادی و دیپلماتیک خود با این کشور است». (جزئیات بیشتر)

برچسب ها: چین
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند