۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

چشمان همیشه بیدار پدافند هوایی، ۲۴ ساعته آسمان را تحت رصد دارند

چشمان همیشه بیدار پدافند هوایی، ۲۴ ساعته آسمان را تحت رصد دارند
امیر سرتیپ دوم خواجه گفت: امروز چشمان همیشه بیدار و مراقب پدافند هوایی در اقصی نقاط کشور به صورت ۲۴ ساعته آسمان را تحت رصد دارند و تمام ورود و خروج ها به کشور را کنترل می کنند.
کد خبر : ۶۲۹۰۶۱

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل ازایسنا، امیر سرتیپ دوم رضا خواجه معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: یکی از ویژگی‌های نبرد‌های قرن حاضر فضای عدم قطعیت در پیروزی و شکست است، یعنی پیروزی و شکست قطعی وجود ندارد؛ به طوری که در جنگ‌های اخیر و یا حال حاضر دنیا شاهد آن هستیم که هر کدام از طرفین جنگ سعی دارد با استفاده از قدرت رسانه و جنگ روانی خود را به عنوان دست برتر در میدان جنگ معرفی کند و تلاش می‌کند طرف مقابل را مغلوب و سرخورده نشان دهد.

وی بیان کرد: در عصر ما ماهیت جنگ‌ها با سرعت بیشتر نسبت به گذشته در حال تغییر و تحول است؛ در این شرایط، قدم اول شناخت دشمن و تجزیه و تحلیل اندیشه و راهبرد نظامی‌اش است که می‌تواند زمینه پیش‌بینی رفتار او در صحنه عمل را محرز کرده و اتخاذ عکس‌العمل مناسب در مواجهه با رفتار او را در پی داشته باشد.

امیر سرتیپ دوم خواجه به راهبرد پدافند هوایی ارتش در دفاع از آسمان کشور اشاره کرد و ادامه داد: پدافند هوایی به دنبال دفاع موثر، مستمر و پایدار از آسمان کشور جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه تهدید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های پدافند هوایی کشور در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی است.

وی افزود: امروز چشمان همیشه بیدار و مراقب پدافند هوایی در اقصی نقاط کشور به صورت ۲۴ ساعته آسمان را تحت رصد دارند، تمام ورود و خروج‌ها به کشور را کنترل می‌کنند و با انجام ماموریت اصلی خود آسمانی امن و نفوذناپذیر در برابر هرگونه تهدید برای میهن را به ارمغان آورده‌اند.
معاون عملیات نیروی پدافند هوایی اظهار داشت: پدافند هوایی همواره سعی کرده با توجه به تهدیدات نوپدید در حوزه پدافندهوایی مانند تهدیدات فضایی، سایبری، جنگال، هواگرد‌های دورایستا و ریزپرنده‌ها، این تهدیدات را شناسایی کند و با استفاده از روش‌های نوین برای مقابله با آن‌ها آمادگی خود را ارتقا دهد.