۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

روزنامه نگار آمریکایی: اردوغان برای تایید عضویت سوئد در ناتو قول وام جهانی را گرفته است

روزنامه نگار آمریکایی: اردوغان برای تایید عضویت سوئد در ناتو قول وام جهانی را گرفته است
روزنامه نگار آمریکایی، با اشاره به تلاش بایدن برای گرفتن چراغ سبز اردوغان در پیوستن سوئد به ناتو، مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا وعده وام ۱۱ تا ۱۳ میلیارد دلاری از سوی صندوق بین‌المللی پول را به اردوغان داده است.
کد خبر : ۶۲۹۰۹۸

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، سیمور هرش روزنامه نگار مشهور آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قول داده تا در ازای تایید پیوستن سوئد به ناتو، با وام ۱۱ تا ۱۳ میلیارد دلاری به ترکیه از طرف صندوق بین المللی پول موافقت کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که تحلیلگران ترکیه‌ای پرداخت وام به این کشور از سوی صندوق بین المللی پول را بعید دانسته و تنها راه کسب چنین پولی و تزریق آن به اقتصاد ترکیه را در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس می‌دانند.

اردوغان در هفته جاری به کشور‌های حاشیه خلیج فارس خواهد رفت.

رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه به عربستان می‌رود، پس از آن در روز سه شنبه مهمان امیر قطر خواهد بود و سپس در روز چهارشنبه به شیخ نشین امارات خواهد رفت. هدف سفر اردوغان به این کشورها، جذب سرمایه برای برون رفت از بحران اقتصادی ترکیه است.

وی تلاش کرد تا موضوع پیوستن سوئد به ناتو را به خرید جنگنده‌های اف ۱۶ مرتبط کند، اما مقامات آمریکایی چنین ارتباطی را نفی کردند.

برچسب ها: اردوغان