۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

موکب «زنان عاشورایی» آغاز به کار کرد

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ تهران گفت: در آستانه ماه محرم موکب «زنان عاشورایی» در میدان امام‌حسین (ع) آغاز به کار کرده و از ۲۴ تا ۲۸ تیر میزبان شهروندان است.
کد خبر : ۶۲۹۱۶۳

موکب «زنان عاشورایی» آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، پروانه دوستی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ تهران گفت: موکب «زنان عاشورایی» ویژه بیست و یکمین رویداد فرهنگی عطر سیب در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان با حضور در این موکب می‌توانند ضمن آشنایی با زنانی که در واقعه عاشورا نقش تأثیر گذار داشتند در مسابقه‌ای که برگرفته از محتوای همین موکب است، شرکت کرده و جوایز ارزنده‌ای دریافت کنند.

دوستی افزود: دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌توانند با پیوستن به کمپین تلاوت سوره فجر در شب عاشورا به سبک یاران امام حسین (ع) و هدیه آن به روح زنان عاشورایی در صف دوستداران اهل بیت (ع) قرار گیرند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ تهران گفت: نمایشگاه کتاب «زنان عاشورایی» یکی دیگر از بخش‌های این موکب است که می‌توان به بررسی نقش مؤثر کتاب در معرفی فرهنگ عاشورا و تبیین صحیح واقعه عاشورا در آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بانوان محجبه می‌توانند با برند «من حجاب را دوست دارم» که در بخش دیگری از این موکب طراحی شده است، عکس یادگاری رایگان بگیرند.

این موکب مرامنامه کمپین زنان عاشورایی را تنظیم کرده است که متن مرامنامه به شرح زیر است:

«بانوان در بهشت مجلس شما به میزبانی بانوی دو عالم مشرف می‌شوند؛ یعنی در محفلی زانوی غم در بغل می‌گیرند که حریم احترام و حرمت است.

غیرتمندانه می‌کوشم که این حریم با کرامت را به عطر دل انگیز حیا، عطر و بویی تازه بخشم»

نمایشگاه عطر سیب در آستانه ماه محرم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام‌حسین (ع) آغاز به کار کرده و از ۲۴ الی ۲۸ تیرماه جاری میزبان شهروندان است.