۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: مراودات پارلمانی می­ تواند زمینه ­ساز گسترش روابط باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: مراودات پارلمانی می­ تواند زمینه ­ساز گسترش روابط باشد
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن ابراز خرسندی از سفر آتی رئیس مجلس جمهوری صربستان به کشورمان، گفت: مراودات پارلمانی می­ تواند زمینه‌ساز گسترش روابط کشورها در حوزه‌های مورد علاقه طرفین باشد.
کد خبر : ۶۲۹۵۲۹

 

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دراگان تودوروویچ سفیر جمهوری صربستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

جلال زاده در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب میان جمهوری اسلامی ایران و صربستان گفت: از توسعه همه جانبه روابط پارلمانی و دوستانه دو کشور خرسندیم و معتقدم مراودات پارلمانی می‌تواند زمینه‌ساز گسترش روابط کشورها در سایر زمینه‌های مورد علاقه طرفین باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه، با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور، بر ظرفیت فوق العاده دو کشور برای ارتقا سطح مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و صربستان اشاره کرد و افزود: تعیین وزارت دفاع صربستان به عنوان مسئول کمیسیون اقتصادی صربستان با ایران، حاکی از اهتمام صربستان به بهبود روابط اقتصادی با ایران و ارتقای آن به سطح موضوعی مهم و راهبردی است.

جلال زاده با ابراز خرسندی از سفر آتی رئیس مجلس جمهوری صربستان به کشورمان افزود: دیدار و رایزنی مقامات پارلمانی و سیاسی دو کشور در روند رو به رشد همکاری‌های فیمابین حائز اهمیت است.

دراگان تودوروویچ سفیر صربستان در تهران نیز در این دیدار از حمایت ایران از یکپارچگی سرزمینی صربستان و عدم شناسایی استقلال کوزوو تشکر کرد.

وی در ادامه همکاری‌های پارلمانی را جز مهمی از روابط دوستانه دو کشور برشمرد و افزود: پارلمان صربستان همواره از توسعه همکاری‌ها با مجلس شورای اسلامی استقبال کرده و علاقه‌مند به توسعه همه جانبه مناسبات با ایران است. در این راستا، صربستان از تبادل هیأت‌های پارلمانی بین دو کشور در سطوح مختلف استقبال می‌کند.

سفیر صربستان در ادامه، با اشاره به افزایش حجم تعاملات تجاری دو کشور طی سال‌های اخیر، روند مستمر گفتگوهای پارلمانی را گام مثبتی در جهت توسعه و تقویت روابط فیمابین به ویژه در زمینه اقتصادی برشمرد.