۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
سردرگمی زائران برای دریافت گذرنامه؛

اختلال «پلیس من» و کلافگی زائران اربعین

اختلال «پلیس من» و کلافگی زائران اربعین
بعد از گذشت یک ماه از اعلام خبر اینترنتی شدن درخواست صدور گذرنامه همچنان اپلیکیشن "پلیس من" با اختلال مواجه است و زائران اربعین سردرگم هستند که برای درخواست گذرنامه و یا استعلام وضعیت صدور گذرنامه باید به کجا مراجعه کنند.
کد خبر : ۶۳۲۰۹۵

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، نهم تیر ماه امسال بود که سردار منتظرالمهدی سخنگوی پلیس اعلام کرد: درخواست صدور گذرنامه اینترنتی شد، اما چند ساعت بعد از اعلام خبر، این اپلیکیشن از دسترس خارج شد!

مهندسان فراجا اعلام کردند که به دلیل استقبال زیاد مخاطبان این مشکل به وجود آمده و در حال تلاش برای رفع مشکل هستند. ۲۴ ساعت بعد اپلیکیشن "پلیس من" مجدد در دسترس قرار گرفت و اختلالات آن برطرف شد.

با نزدیک شدن به موعد اربعین ۱۴۰۲ و اعلام مکرر فرماندهان فراجا که درخواست صدور گذرنامه و حتی گذرنامه ویژه اربعین باید از طریق اپلیکیشن "پلیس من" باشد، انتظار می‌رفت زیرساخت‌های بهتری برای این اپلیکیشن در نظر گرفته شود.

اما بعد از گذشت یک ماه از اعلام این خبر همچنان اپلیکیشن "پلیس من" با اختلال‌های گته و بی‌گاه و بعضاً طولانی‌مدت مواجه است و زائران اربعین سردرگم هستند که برای درخواست گذرنامه یا استعلام وضعیت صدور گذرنامه باید به کجا مراجعه کنند.

بنابر مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم در ادارات پلیس گذرنامه هم صف‌های طولانی وجود دارد و افراد برای استعلام وضعیت صدور گذرنامه باید ساعت‌ها در صف معطل بمانند.

نکته دیگر اینکه بنا بود گذرنامه‌های ویژه اربعین ۳ تا ۵ روزه به دست متقاضیان برسد، اما برخی از متقاضیان ۱۰ روز از درخواست صدور گذرنامه ویژه اربعین در اپلیکیشن "پلیس من" آن‌ها می‌گذرد و هنوز گذرنامه به دستشان نرسیده است!

درباره علت این تاخیر، سردار علی ذوالقدر؛ رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه اعلام کرده است که پلیس طرف ۴۸ ساعت گذرنامه‌ها را چاپ می‌کند و تحویل اداره پست می‌دهد و اگر تاخیری در ارسال است باید مشکل را از اداره پست پیگیری کرد.

تنها ۱۸ روز تا اربعین ۱۴۰۲ باقی مانده است و از روز گذشته هم سفر‌های اربعینی آغاز شده، اما همچنان شاهد معطلی تحویل گذرنامه‌های صادره از سوی پلیس توسط پست و قطعی‌های مکرر اپلیکیشن "پلیس من" هستیم.

برچسب ها: اربعین پلیس