۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
سلطان موسیقی پاپ پس از مرگ هم حاشیه دارد؛

مایکل جکسون دادگاهی می‌شود؟!

مایکل جکسون دادگاهی می‌شود؟!
«وید رابسون» و «جیمز سیفچاک» که «مایکل جکسون» را به سوء استفاده جنسی متهم کرده بودند، از دادگاه تجدیدنظر کالیفرنیا تأییدیه گرفتند تا ادعا‌های خود را بار دیگر به دادگاه ارائه دهند.
کد خبر : ۶۳۲۱۱۷

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ورایتی، دادگاه استیناف کالیفرنیا ضمن لغو کردن رای دادگاه بدوی مبنی بر تبرئه «مایکل جکسون» اعلام کرد که بنیاد این خواننده می‌تواند مسئول موارد اتهامی مطرح شده علیه این خواننده باشد.

اتهامات سوء استفاده جنسی علیه «مایکل جکسون» در مجموعه مستندی با عنوان «ترک ناکجاآباد» در سال ۲۰۱۹ و از شبکه «HBO» به روی آنتن رفت و ادعا کرده بود «وید رابسون» و «جیمز سیفچاک» در دوران کودکی مورد آزار جنسی توسط مایکل جکسون قرار گرفته‌اند؛ ادعا‌هایی که واکنش تند بنیاد «مایکل جکسون» همراه شد که ضمن محکوم کردن این مستند آن را یک ترور شخصیتی توصیف و به بی‌گناهی «مایکل جکسون» تاکید کرد.

«مایکل جکسون» معروف به «سلطان موسیقی پاپ» روز ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ در سن ۵۰ سالگی درگذشت و این دو نفر نخستین بار در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تلاش کردند تا پرونده خود را به دادگاه بکشانند، اما به دلیل محدودیت‌های قانونی این شکایت‌ها رد شد؛ اما زمانی که فرماندار کالیفرنیا قانون جدیدی را در سال ۲۰۲۰ امضا کرد که قانون اتهامات سوء استفاده جنسی از کودکان را تمدید کرد، «رابسون» و «سیفچاک» فرصت دیگری پیدا کردند. در حالی که پرونده‌های آن‌ها در سال ۲۰۲۱ دوباره رد شد، اکنون سه قاضی دادگاه استیناف به نفع این دو نفر رای داده‌اند تا پرونده در مقابل هیئت منصفه در دادگاه‌های بدوی قرار گیرد.

«جاناتان اشتاین‌سپیر» وکیل بنیاد جکسون، در بیانیه‌ای به مجله «پیپل»، گفت: «ما از تصمیم دادگاه ناامید هستیم. دو قاضی محاکمه مکرراً در چندین دهه گذشته این پرونده‌ها را رد کردند، زیرا قانون آن را ایجاب می‌کرد. ما کاملاً مطمئن هستیم که مایکل از این اتهامات که برخلاف تمام شواهد معتبر و تأیید مستقل است و تنها سال‌ها پس از مرگ مایکل مطرح شد، بی‌گناه است. ما اعتماد داریم که حقیقت در نهایت با اثبات مجدد بی‌گناهی مایکل پیروز خواهد شد. خود مایکل جکسون می‌گوید: «دروغ‌ها در دو سرعت مسابقه می‌دهند، اما حقیقت، دو ماراتن‌ها است.»