۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کلیدواژه تکراری رئیس جمهور؛

آقای رئیسی اشتباه گرفته‌اید! با تکرار واژه "امید" مردم امیدوار نمی‌شوند! / در عمل چه کردید؟

آقای رئیسی اشتباه گرفته‌اید! با تکرار واژه
طبعا همان طور که با  «حلوا حلوا» گفتن، دهان شیرین نمی‌شود، با «امید امید» گفتن هم جامعه امیدوار نمی‌شود. برای امیدوار کردن جامعه باید یک گام اساسی برداشت که در آن مردم به آینده خود خوش بین شوند.
کد خبر : ۶۳۲۳۴۵

سرویس سیاسی- سید ابراهیمی رئیسی، رئیس جمهور امروز در حرم مطهر امام خمینی تاکید کرده است که «سخن روز ما این است که خستگی و ناامیدی ممنوع؛ کسی که امیدوار است می‌تواند مردم را امیدوار کند.» این شاید تکراری‌ترین حرف رئیسی در دو سال اخیر باشد.

به گزارش پایگاه خبری صراط، شاید به جرات بتوان گفت که رئیسی از زمان تشکیل دولت، روی هیچ کلمه‌ای به اندازه «امید» تاکید نکرده است. در همین چند ماه اخیر بار‌ها و بار‌ها از این واژه استفاده کرده؛ چه در جلسات هیات دولت، چه در گفتگو‌های تلویزیونی، چه در جلسه خبرگان و چه در هر مراسم دیگری. او خرداد ماه امسال حتی به صراحت گفت که انگیزه اش از حضور در انتخابات سال ۱۴۰۰ بازگشت امید به مردم و جامعه بود. با این حال واقعیت این است که در دو سال اخیر که خود او زمامدار امور اجرایی کشور بوده، هیچ اقدام امیدآفرین و امیدوارکننده‌ای در دولت انجام نشده است.

طبعا همان طور که با  «حلوا حلوا» گفتن، دهان شیرین نمی‌شود، با «امید امید» گفتن هم جامعه امیدوار نمی‌شود. برای امیدوار کردن جامعه باید یک گام اساسی برداشت که در آن مردم به آینده خود خوش بین شوند. در دو سال اخیر تورم مواد غذایی حتی به ۷۰ درصد هم رسید، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافت. مایحتاج اولیه زندگی مردم روز به روز گران‌تر شد، وعده ساخت ۴ میلیون مسکن به اندازه نیم گام هم جلو نرفت، وعده ایجاد یک میلیون شغل فقط در آمار‌های وزیر کار محقق شد نه در جامعه، قیمت ارز به ارقامی رسید که در تاریخ ایران بی سابقه بود و ... طبعا این فضا هیچ امیدی نمی‌روید، حتی اگر رئیس دولت هر روز «امید امید» کند و ورد زبانش «امید» باشد.