۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
با اعتماد مردم چه می‌کنید؟

مرگ دو کودک در بوستان زیتون تهران و تعطیلی شورای شهر به خاطر سفر اعضا به کربلا

مرگ دو کودک در بوستان زیتون تهران و تعطیلی شورای شهر به خاطر سفر اعضا به کربلا
درست در روزی که شهرداری از  مسئولیت خود در قبال مرگ دو کودک شانه خالی کرد، شورای شهر هم به جای ایفای نقش نظارتی خود، جلسات هفته آینده را هم تعطیل کرد تا اعضا به سفر اربعین بروند.
کد خبر : ۶۳۲۷۵۵

سرویس اجتماعی- در روزی که قرار بود شهرداری تهران به خاطر مرگ دلخراش دو کودک در بوستانی در منطقه ۲۱ پاسخگو باشد، اعلام شد که شورای شهر تهران هفته آینده تعطیل می‌شود تا اعضا بتوانند برای اربعین به سفر کربلا بروند.

به گزارش پایگاه خبری صراط، هفته پیش، دو کودک ۸ و ۱۱ ساله که پسرخاله بودند، در  پارک‌زیتوندر منطقه وردآورد مشغول بازی بودند که به گفته ناصر امانی، عضو شورای شهر،   توپ آن‌ها داخل مخزن افتاده و یکی از کودکان برای برداشتن توپ به داخل مخزن می‌رود و غرق می‌شود و احتمالا کودک دوم هم برای نجات کودک اول  به داخل  مخزن رفته که او هم غرق شده است.  

شهردار منطقه ۲۱ تهران امروز برای پاسخگویی به شورای شهر رفت، اما ضمن دفاع از اقدامات شهرداری و اعلام اینکه دور آن مخزن فنس کشی شده بود، همه چیز را به گردن پیمانکار انداخت و تاکید کرد که «هیچ گونه مسئولیتی بر عهده کارفرما [یعنی شهرداری]نیست».

شهرداری طوری موضع گیری می‌کند که گویی پیمانکار را یک سازمان دیگر که هیچ ربطی به شهرداری ندارد، بر سر کار آورده، در حالی که پیمانکاران این اماکن طبعا همگی از فیلتر شهرداری عبور کرده اند و نمی‌توان شهرداری را از هر اتفاقی مبرا دانست.

با وجود این حادثه تلخ، در همین جلسه، سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد که «با توجه به سفر برخی اعضا به عراق همزمان با ایام اربعین حسینی، جلسات علنی شورا هفته آینده برگزار نخواهد شد.»

یعنی درست در روزی که شهرداری از  مسئولیت خود در قبال مرگ دو کودک شانه خالی کرد، شورای شهر هم به جای ایفای نقش نظارتی خود، جلسات هفته آینده را هم تعطیل کرد تا اعضا به سفر اربعین بروند. طبعا این نوع اقدامات اولا افکار عمومی را نسبت به شورای شهر هم بدبین می‌کند و از آن بدتر اینکه حتی سفر معنوی اربعین را که در سالیان اخیر به یک سنت حسنه برای مردم تبدیل شده، در چشم همان مردم خدشه دار خواهد کرد، زیرا کسی نمی‌تواند بپذیرد که مسئولی کار و وظیفه اصلی خود را به بهانه سفر اربعین رها کند.