۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

ثبت نام بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح

ثبت نام بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح
رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت نام بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح خبر داد.
کد خبر : ۶۳۲۸۳۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، درنشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت برگزار شد، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از مجموع بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر که در سامانه سماح ثبت نام کردند حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این افرد با پرداخت حق بیمه ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت باردیگر به زائران اربعین توصیه کرد: برای عزیمت به عراق و شرکت درمراسم اربعین حسینی حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند تا تحت پوشش بیمه حوادث و درمان در ایران و مسیر پیاده روی اربعین درعراق قرار گیرند. 

این جلسه با گزارش حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه سماح درخصوص مرز‌های انتخابی زائران برای عزیمت به عتبات عالیات ادامه یافت.

وی گفت: مرز مهران با ۶۳ درصد بیشترین و مرز باشماق با نیم درصد کمترین آمار را به خود اختصاص داده اند و ۳ درصد زائران هم مرز هوایی را برای خروج انتخاب کرده اند.

وی با بیان این که اوج سفر‌ها در این روز‌ها انجام می‌شود، افزود: روز گذشته حدود ۱/۱۳ درصد از کل جمعیتی که متقاضی تشرف بودند از مرز‌ها خارج شدند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین گفت: با هدف تسهیل در راهنمایی زائران و امورگمشدگان امسال نرم افزارهمیار اربعین بکار گرفته شده است و بیش از ۹۵۰ نیرو نیز در ۷۰ ایستگاه در داخل عراق و ۱۴ ایستگاه در شش نقطه مرزی فعالیت دارند و به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست که در مورد نرم افزار‌های مورد استفاده در اربعین امسال و خدماتی که ارائه می‌دهند اطلاع رسانی کنند تا زائران بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند. 

در ادامه این نشست مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره مشکل فنی پیش آمده در هفته گذشته در سامانه سماح گزارش داد و تاکید کرد که در حال حاضر روند ثبت نام زائران حسینی با روند عادی ادامه دارد و بررسی‌های کارشناسی درخصوص علل بروز مشکل در این سامانه توسط تیم‌های مجرب درحال پیگیری است.

این جلسه با گزارش غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در باره اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی سفر عمره ادامه یافت و سرپرست حجاج ایرانی ازمسئولان و مدیران حج و زیارت خواست که تمام تلاش خود را به کار برند تا سفر‌های عمره در زمان خود راه اندازی شود و علاقمندان و مشتاقان سفر به سرزمین وحی از این سفر معنوی و زیارتی بهره‌مند شوند. 

برپایه این گزارش، علیرضا عنایتی سفیر جدید کشورمان در عربستان نیز در آستانه عزیمت به محل ماموریت خود در جمع مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت حضور یافت و موضوعاتی که دراین ماموریت در حوزه حج و زیارت باید پیگیری شود بررسی شد.

وی تاکید کرد: نمایندگی سیاسی کشورمان درعربستان در دور جدید فعالیت‌های خود این درخواست‌ها و مطالبات را مورد توجه قرار خواهد داد به نحوی که خواسته‌های مجموعه حج و زیارت تامین شود و توافقات لازم با کشور میزبان به نتیجه برسد.