۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
حداد عادل در مجلسی که گذشت . . .

عملکرد 4 ساله ساکت مجلس هشتم!

با توجه به سوگند نمایندگان به قانون اساسی هر نماینده ای صرف نظر از لابی های سیاسی و روابط جناحی ، موظف به اجرای وظایف نمایندگی در طی چهار سال حضور خود در پارلمان است.
کد خبر : ۶۳۳۰۶
"صراط" - ورود دوباره دکتر غلامعلی حدادعادل به عرصه رقابتی ریاست مجلس سبب شده تا عملکرد وی در مجلس هشتم مورد توجه بسیاری از اصولگرایان ، نمایندگان مجلس نهم و افکار عمومی قرار گیرد.
به گزارش سرویس سیاسی صراط، عملکرد رئیس مجلس هفتم در ابتدای آغاز به کار مجلس هشتم به دلیل عدم موفقیت در انتخابات هیات رئیسه  موجب شد تا برخی از گرفتن "روزه سکوت" توسط حدادعادل سخن به میان آورند .
طولانی شدن مدت زمان سکوت حداد در مجلس هشتم به حدی شد که برخی متصور شدند که وی وظایف نمایندگی اش را هم به فراموشی سپرده است.
 بنا بر این گزارش ، با توجه به سوگند نمایندگان به قانون اساسی هر نماینده ای صرف نظر از لابی های سیاسی و روابط جناحی ، موظف به اجرای وظایف نمایندگی در طی چهار سال حضور خود در پارلمان بوده و آنچه معیار عملکرد یک نماینده در مجلس است میزان حضور وی در فعالیت های نمایندگی مانند مخالفت و موافقت با طرح ها و لوایح، تذکرهای شفاهی و کتبی و همچنین ارائه طرح های پیشنهادی در صحن مجلس است.
با این تفاسیر اگر در مورد دکتر غلامعلی حداد عادل جستجویی کوتاه پیرامون آنچه در بالا برای وظائف نمایندگی ذکر شد داشته باشیم متوجه خواهیم شد که عملکرد وی به روزه سکوت شباهت بسیاری دارد . 
 
با بررسي مشروح مذاكرات مجلس هشتم از جلسه 1 تا  195 مشخص خواهد شد حداد عادل در مجلس هشتم "يك بار" در مخالفت با و "يك بار " هم به عنوان موافق یک لایحه ميكروفنش باز شده است.
 کاندیدای جدی ریاست مجلس نهم ، تنها سه بار در صحن مجلس تذکر داده که البته یک مورد آن مربوط به استفاده صحیح از واژگان فارسی بوده است .
 اين تمام كارنامه كاري وي از حیث وظائف نمایندگی در چهار سال گذشته است. البته در این میان موارد اندکی بوده که رئیس کمیسیون فرهنگی به نطق پرداخته اند که این مورد از وظائف نمایندگی خارج است .
لازم به یادآوری است در بسياري از موارد كه بر خلاف شعار و آرمانهای همیشگی دکتر حدادعادل و حامیانش، مجلس هشتم در آستانه تصویب قوانين مسئله دار قرار می گرفت ، خبري از واكنش حداد نبوده است .
به هر حال به نظر می رسد که با توجه عزم جدی حدادعادل برای ریاست مجلس نهم و اظهارات ایشان مبنی بر اینکه در صورت داشتن یک رای تا آخر ایستاده اند ، مروری بر وظائف نمایندگی وی در دوره چهار ساله ریاست کمیسیون فرهنگی در مجلس هشتم خالی از لطف نباشد .
 
البته نام آقای دکتر حداد عادل به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی تنها در پایان گزارش های کمیسیون فرهنگی قید شده است.
لایحه الحاق دولت به کنوانسیون حفاظت از میراث فرهنگی /جلسه 49
طرح تشکیل شورای عالی خانواده/ جلسه 16
استفاده از اعتبارات تملک دارایی برای خرید اثار فاخر هنری/ جلسه 181
علل ناکامی تیم های ورزشی ایران در المپیک پکن/ جلسه 68
لایحه نظارت بر ساخت و فروش اشیای مشابه و بدل آثار فرهنگی/جلسه 99
لایحه الحاق یک تبصره به ماده(1)اصلاحی قانون مطبوعات مصوب سال 1379/جلسه 83
لایحه الحاق دولت به کنوانسیون بین المللی مبارزه با دوپینگ/جلسه 99
لایحه مطبوعات/ جلسه 60
لایحه عضویت دولت در فدراسیون ورزش دانشگاه های آسیا/جلسه 44
لایحه الحاق دولت به کنوانسیون بین المللی مبارزه با زورافزایی یا دوپینگ/جلسه 35
بررسی تقاضای تخقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی /جلسه 117
3 مورد
دلایل عدم رسیدگی به سئوال اسدی از وزیر ارشاد/جلسه 108
استفاده از واژگان مورد تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی ؛ به جای کلمه "گاداستر" واژه "حدانگاری" استفاده شود/جلسه 194
تذکر به وزیر نفت در مورد علت انتظار طولانی رانندگان در صف پمپ بنزین/جلسه 15
موافق و مخالف طرح ها و لوایح
2 مورد
موافق در لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی نوآوریها / جلسه 56
مخالف عدم تدریس دروس به زبان انگلیسی در دانشگاه های بین المللی در مناطق آزاد قشم و کیش/ جلسه 181
 


نظرات بینندگان
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳۱
۲۴
انسان خوب و وارسته ای هست اما این کافی نیست و چون قاطع نیست ، نمی تونه مثمر ثمر باشه ... شاید برخی از اخلاقیات مطهری در ایشون تبلور می یافت خیلی بهتر بود ... یعنی رک و بدون تعارف و رودربایسی و فارغ از مصلحت اندیشی محض !
اصولگرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ایشان و اقای ت..... با طرح تثبیت قیمت اقتصاد ایران را به بیراهه بردند و اگر یادتان باشد قطع شدن برق در سال 84و 85 علتش همین اقدام بود متاسفانه اینان برای ضربه به محمد خاتمی کشور و مردم را فدا کردند ........
ژانوارژان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يعني مثل مطهري جايگاه ولايت فقيه را فقط در حكم حكوتي خلاصه كند.
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حيف نيست حداد را با مطهري مقايسه كردي؟! اين كجا و آن كجا! حداد از بهترينهاي اين كشور است. خدا حفظش كند.
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ژان محترم هیشکی فارغ از نقص و عیب نیست به جز معصوم و این در خصوص مطهری و من و شما هم صدق میکنه اما مطمئن باش نظر حضرت آقا در مورد چارچوب ولایت فقیه و جایگاه و حد و حدود اختیاراتش به علی مطهری نزدیکتره تا خیلی از کسانی که فقط لفظا و ظاهرا خودشونو تابع و ذوب شده در ولایت میدونن و زمانی که کار به تبعیت از نظر حضرت آقا می رسه آنقدر اهمال می کنن که حضرت آقا مجبور به صدور حکم حکومتی کنن و تازه در مقابل حکم حکومتی هم رفتار 11 روزه رو به نمایش میذارن !
حضرت اقا معتقد به نظارت مجلس خبرگان بر رهبری هستن معتقد به انتقاد از رهبری هستن و معتقد به خیلی مسائل دیگه و مطهری هم به همین نقطه نظرات معتقده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ژانوارژان! با فتوای آقا مشکل داری پرا پوبش رو سر علی مطهری میزنی؟!
ژانوارژان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ممل جان اينهايي كه گفتي همه معتقد هستند اصلا مجلس خبرگان كارش همينه انتقاد از رهبري هم بايد كسي باشد كه در خور انتقاد كردن باشد ومسئله چيزي باشد كه انتقاد بر آن جايز باشد بعدشم ممل جان بحث ولايت فقيه خيلي گسترده تر از اين صحبتها است باز بودن دست ولي فقيه در تمام مسائل در بحثها و كتب به جا مانده از علما و استادان امام خميني و خود امام خميني و حتي خود شهيد مطهري ره هم به طور كامل آمده ولي در انون اساسي خيلي ولايت فقيه را ضعيف كردن تازه بازهم قانع نيستد و ميخواهند ضعيف ترهم بكنند و مطهري الان يكي از همانهايي است كه پيش قراول اين امر اصلاحي شده بابا ممل جان مثل اينكه جاي ديگه داري زندگي ميكني حتما يكم تحقيق داشته باش در اين مورد.
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ژان یعنی شما قانون اساسی رو قبول نداری !!
جل الخالق !
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این 11روز که داشت به 13 نزدیک می شد زبون خیلی ها رو باز کرده
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
زان برو نظرات حضرت آقا در مورد حد و حدود اختیارات رهبری و .... رو مطالعه بکن.
ژانوارژان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ممل جان این کامنت را در پستی که در مورد پدر احمدی روش و هاشمی بود گذاشتم ولی بی جواب ماند به این پست هم کمی نزدیک است اینو جواب بده تا من برم صحبتهای آقا رو مطالعه کنم و بیام. ممل جان من نفهميدم .شما روشنم كن احمدي نژاد حدودا 7 سال است كه در جايگاه عالي رياست جمهوري قرار دارد و شما گفتی اون هاشم خان را تحريك كرده مگه هاشم خان بجز يه خدمتگذار بايد چيز ديگه فرضش كنيم همه مسئولند يعني مسئول خدمت به اين مردم خوب اين تا اينجا.
حالا 598 جام زهري بود كه به امام دادنند. چه كساني؟
اشرافي گري و سهم خواهي رانت براي خودشان و نزديكانشان توسط چه كساني باب شد و بدعتي بود كه گذاشته شد يعني بر خلاف تمام تفكرات و انديشه هاي ولايت و حدودا 16 سال به طول انجاميد نه 11 روز و عملا و علنن این اتفاقات افتاد توضيحي در اين مورد بدهيد.؟
مجلس ششم جام زهر مجلس ششم تحصن مجلس ششم بهزاد نبويها خاتمي ها!!!! عاليجناب سرخ پوش و خواص آن زمان چرا زبان به كام بردند براي دفاع از ولايت؟
وخلاصه 18 تير و اتفاقات 88 يعني فتنه ي بزرگ و نامه ي بي سلام و خيلي چيزهاي ديگر ؟
حالا هاشم خان تحريك كننده بود يا محمود خان ؟
اشتباه آنها با اشتباه اينها خيلي فرق ميكند .به نظر شما نميكند؟
ژانوارژان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ممل جان این در مورد قبول داشتن قانون اساسی.
ولايت فقيه فوق قانون اساسي است يا تحت آن؟
ولايت فقيه به عنوان عالي ترين مقام حكومتي، ضمن آنكه در برابر قانون با آحاد ملت يكسان است و داراي هيچ گونه امتياز شخصي و برتري ذاتي نيست، در عين حال داراي اختيارات فرا دستوري است. (احكام فرا دستوري عبارت است از قواعد و مقرراتي كه حاكم بر ساير اصول قانون اساسي و قوانين و مقررات ديگر است مثل برتري احكام شريعت مقدس اسلام بر ساير قوانين و مقررات) همچنين ولي فقيه در مسائلي كه حل آنها از طرق قانون مصوب ممكن نباشد و راه حلي در قانون براي آن پيش بيني نشده باشد، با استفاده از «ولايت مطلقه» خود به حل آنها مي پردازد و اين چيزي نيست كه مختص نظام جمهوري اسلامي باشد، بلكه در تمامي نظامهاي سياسي دنيا در مواقع حساس و سر نوشت ساز كه هيچ راهكار قانوني وجود ندارد دست عالي ترين مقام آن كشور را در تصميم گيري و حفظ امنيت، مصالح و منافع ملي خويش باز گذارده شده است. با توجه به اين مقدمه در پاسخ به سؤال فوق گفتني است كه اين مسئله از نگاهها و چشم اندازهاي مختلفي قابل بررسي است كه داراي مباني و نتايج نسبتا متفاوتي است و هر يك حكم جداگانه اي دارد. در اين جا به طور خلاصه به چند وجه اشاره مي شود. 1- اگر مقصود اين باشد كه از نظر شرعي ولايت فقيه در محدوده قانون اساسي است اين ديدگاه درست نيست، زيرا حكم شرعي تابع قانون مصوب نيست، بلكه بر عكس قانون مصوب در جامعه اسلامي بايد هماهنگ و مبتني بر احكام شرعي باشد. 2- اگر منظور اين باشد كه در قانون اساسي همه اختيارات شرعي ولايت فقيه گنجانده شده و اختيارات ولي فقيه محدود به مواردي كه در اصل يكصد و يازدهم قانون اساسي بيان شده و چيزي وراي آن وجود ندارد، در پاسخ بايد گفت كه با توجه به اصولي نظير اصل پنجم، پنجاه و هفتم و... قانون اساسي محدوده ولايت و اختيارات ولي فقيه، مطلقه بوده و منظور از آن اين است كه ولي فقيه در اداره و رهبري جامعه اسلامي داراي جميع اختياراتي است كه پيامبر اكرم -صلي الله عليه و آله- و امامان معصوم -عليهم السلام- در اداره جامعه اعمال مي نمودند. از اين رو از ديدگاه قانون اساسي هم ولايت فقيه محدود به موارد مصرح در اصل 110 قانون اساسي نيست و در مواردي كه مصالح جامعه اسلامي اقتضا نمايد، بايد بر اساس مصلحت نظام و جامعه اسلامي عمل كند. 3- اگر منظور اين است كه ولي فقيه به اقتضاي ميل و دلخواه خود مي تواند بر خلاف قانون عمل كند و يا امتيازي شخصي بر قانون دارد هرگز چنين نيست و از اين جهت با ديگران مساوي و تحت اشراف قانون است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
فقط حداد عادل

صراط ثابت کرده که با سنتی های جناح راست عقد اخوت بسته است!!!
ولایت مطلقه فقیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ژانوارژان با این کاربر به نام ممل بحث نکن. ولایت از نظر امام راحل و شرع مقدس، مطلقه می باشد و حتی در قانون اساسی هم از عنوان (ولایت مطلقه فقیه) نام برده شده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جناب ولایت مطلقه فقیه منظورت کدوم قانون اساسیه ؟ اونی که مردم بهش رای دادن یا اونی که بدون نظر مردم بازنگری شد ؟
افتاب گردون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من اینبار با اقای محمد (ممل) موافقم
نظر خود امام خامنه ای در مورد اختیارات رهبری
در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با رهبر معظم
سوال =با اینکه شما از اوضاع مملکت خبر دارید و وضع مردم را خوب درک میکنید ولی چرا کاری انجام نمیدهید ؟اگر مسوولانگوش نمیکنند چرا با انها برخورد نمیکنید ؟
پاسخ=اینکه چرا من افرادی را نمیگمارم پاسخ این است که طبق قانون عمل میکنم گماشت افراد به عهده رهبری نیست مهمترین و بیشترین بخشهای کشور بخشهای هستند که مسوولیت گماشتن افراد در راس ان با رهبری نیست طبق قانون روالی وجود دارد باید ان روال عمل شود
اعتراض به ان هم باز روال قانونی دارد که اگر مسوولی کم کاری داشت واین ثابت شد چگونه با او برخورد مجلس یکطور برخورد میکند .دستگاه قضائی یکطور برخورد میکند .
بنابر این کارها باید بر اساس روال قانون پیش رود مسائل کشور هم اینگونه ساده و یکدست قابل اندازه گیری با یک نگاه نیست که ما بگوییم فلان مسوول توانست یا فلان مسوول نتوانست
مسائل کشور چه کارهای سیاسی وچه کارهای فرهنگی پیچیده است . انجا که شما میبینید بنده به کسی اعتراض میکنم هنگامی است که به جمع بندی همه جانبه ای نسبت به ان صورت گرفته والا اینطور نیست که انسان بتواند از دور نسبت به کار مسوولی ارزیابی کند و او را محکوم یا تایید کند .
البته نتایج کارها باید در عمل دیده شود
(نشریه همسو با ولایت www.hamso.ir)
ژانوارژان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آفتاب گردان جان منم با محمد اختلاف چنداني ندارم يكم اختلاف سليقه در بعضي از مباني داريم آن هم حل شدني است شما هم يكي از 10 ها سوالي را كه در مورد اختيارات ولي فقيه است بيان كردي منم با اين سوال و جواب مشكل ندارم و آن را قبول دارم ولي بحث من كليات نه جزئيات.
افتاب گردون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اقای ژانوارژان عزیز بنده چه در کلیات چه در جزئیات معتقدم حضرت اقا اختیار تام دارن
ولی به نظر شما اگه حضرت اقا در همه چیز بخواد از اختیار خودش استفاده کنه اونوقت یه عده زبان دراز که معتقدن ولایت یعنی دیکتاتور حرفشون به کرسی نمیشینه؟
حقیقتا رهبر عادلی داریم خدا حفظشان کند ان شاءالله
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
صراط چرا نظر منو نمیذاری ؟
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقای ژان شما منظور من رو درست نگرفتین من میگم اگر در ذهن كسى اين معنا باشه كه به ولايت فقيه هيچ قانون و ضابطه‌اى حاكم نيست و منظور از فوق قانون بودن اين باشه كه اصلا قانون، خود ولىّ فقيه است و ولىّ فقيه هر كارى دلش بخواهد مى‌كند و هيچ قانونى نمى‌تواند او را محدود كند و مطلقه بودن ولايت فقيه هم به همين معنا باشد که ولىّ فقيه ملزم به رعايت هيچ حدّ و حصرى نيست ، در اين صورت بايد بگوييم اين تصور قطعاً و صددرصد باطل و غلطه چون ولىّ فقيه ملزم و مكلّفه که در چارچوب ضوابط و احكام اسلامى عمل بکنه و اصلا هدف از تشكيل حكومت ولايى، اجراى احكام اسلامى است و اگر ولىّ فقيه حتى يك مورد هم عمداً و عالما بر خلاف احكام اسلام و مصالح جامعه اسلامى عمل كرده باشه و تخطّى ، خودبخود از ولايت و رهبرى عزل میشه و اصلا در اسلام چنين ولىّ فقيهى نداريم كه فوق هر قانونى باشه و قانون فقط خواست و اراده اون باشه
اعتبار هر قانون اسلامی از طرف خدا و دين هست يعنى اگه يه قانون به هر شکلی از خدا و دين سرچشمه بگيره معتبر هست وگرنه اون قانون اعتبارى نداره و ما ملزم نیستیم اونو رعایت کنیم به همین خاطر اگه قانونى رو هم همه مردم كشور و حتّى همه دنيا بهش رأى بدن اما منشأ خدايى نداشته باشه از نظر دین ما که اسلام هست قبول نیست اين روال در مورد قانونای كشور خودمان هم مصداق داره يعنى هر قانونى اعمّ از قانون اساسى يا هر قانون دیگه که مجلس یا هر جای دیگه تصویبشون میکنه براساس دين و خدا نباشه اعتبار نداره ؛ همونجور که در مورد قانون اساسى و قوانين زمان طاغوت نيز همين روند وجود داشت و بزرگای ما ما هيچ ارزش و اعتبارى براى قانونای شاهنشاهی قائل نبون پس قانون همینجوری کشکی و الابختکی اعتبارى نداره حتّى اگه همه مردم بهش رأى داده باشن ضمن اینکه هر چند اونایی رأى دادن شاید یه تعهّد اخلاقى (نه شرعی ) برای رعايت اون قانون دارن اما اونایی که رای ندادن اون تعههدو هم ندارن !! پس
اگه ما قانون اساسى فعلى جمهورى اسلامى ايران رو قبول داریم بخاطر این نیستش كه قانون اساسى يك كشوره و درصد زيادى از مردم هم بهش رأى دادان بلكه به خاطر اینه که اين قانون اساسى به امضا و تأييد ولىّ فقيه رسيده و ولىّ فقيه كسى هستش كه به اعتقاد ما منصوب از جانب امام زمان هست و امام زمان هم منصوب خداست همونطور كه حضرت در مقبوله عمر بن حنظله فرمود رد كردن حكم ولىّ فقيه ردكردن حكم امام معصومه و ردكردن حكم امام معصوم هم رد كردن حكم خداست و اگر غير از اين باشه و امضا و تأييد ولىّ فقيه در كار نباشه این قانون اساسى هم ارزشی نداره و اگه بر قبول داشتنش به عنوان مظهر ميثاق و وحدت ملّى همه کشور تأكيد مى‌شه بخاطر اینه که ولىّ فقيه به قانون اساسى اعتبار داده و این ارزش و اعتبار از ولىّ فقيه به همین قانون اساسى سرايت كرده نه كه قانون اساسى به ولايت فقيه اعتبار داده باشه لذا ولىّ فقيه ، مشروعيت و ولايت خود را نه از رأى مردم بلكه از جانب خدا و امام زمان گرفته و ريشه مسأله هم در اين هست كه مالك اصلی دنیا و انسان و .... خدا هست و هر گونه دخل و تصرف در اینا باید به هر نحوی مستقيم و غير مستقيم و .... با اجازه و نظر خدا باشه
پس ولىّ فقيه، فوق قانون و حكم خدا نيستش امّا فوق قانون اساسى با توجه به این حرفای بالا هست و اين فقيه هست كه حاكم بر قانون اساسیه است نه كه قانون اساسى حاكم بر ولايت فقيه باشه
لذا در قانون اساسی تازه بخشی از مهمترین وظيفه های و اختيارات ولىّ فقيه اومده که معمولا از اونا استفاده میکنه و در واقع کاربردی هست نه اینکه همه اختیارات ولی فقیه فقط همینایی باشه که در قانون اسای اومده در حالی که اگه برای جامعه اسلامی و نظام اسلامی شرايط بحرانى و اضطرارى در جامعه پيش بيايد (مثل موضوع عزل مصلحی و حکم حکومتی حضرت آقا که موجب اون 11 روز خانه نشینی اون فرد شد) ولىّ فقيه با استفاده از ولايت خود تصميم هايى رو می‌گيره و كارهايى رو انجام میده که در قانون اساسى هم صراحتاً بهش اشاره نشده . ضمنا از نظر خود قانون اساسى هم مقتضاى مطلقه بودن ولايت فقيه كه در متن قانون اساسى اومد ه همينه كه وظيفه ها یی كه در قانون اساسى براى ولىّ فقيه نام برده شده کامل نیست (یعنی اونایی که بیشتر بهشون نیازه و کاربردیه اسمشون اومده) چون در غير اين صورت کلمه مطلقه در متن قانون لغو خواهد بود (یعنی ولایت مطلقه فقیه متعلق به شرایط خاص و حساس است) در عملكرد امام خمينى هم نمونه هایی داریم که نشون میده محدوده ولايت فقيه منحصر به اون چیزایی که توی قانون اساسى اومده نیست مثلا دستور تشكيل مجمع تشخيص و دخالت اون در قانون گذارى ، چيزى بود كه توی قانون اساسى اون زمان وجود نداشت و طبق قانون اساسى از اختيارات رهبر و ولىّ فقيه نبودهمچنين در هيچ قانونى به تشكيل دادگاهى به نام دادگاه ويژه روحانيت اشاره نشده بود امّا به فرمان امام اين كار انجام گرفته
لذا تا اونجایی که بنده اطلاع دارم مطهری به این چیزا اعتقاد داره و فردی هم که چنین اعتقادی داره رو تا حدود زیادی تایید میکنم هر چند که مطلق هم نیست و قطعا نقصهایی هم داره
ژانوارژان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ممل جان اينهايي كه شما گفتي من قبول دارم ولي نه براي تبرئه كردن علي مطهري چون همون اندازه كه شما ميدوني علي مطهري به ولايت ملتزم هست به همون اندازه هم من معتقدم كه ملتزم نيست انسان بايد حق را بگويد آقايي كه تو به رهبري و ولايت قبول داري اتفاقات 88 را فتنه ناميد و خواصي را مردود دانست ولي علي مطهري هيچوقت اين موضوع را نپذيرفت شما بگو اگر فكر ميكني ولايتي هستي فتنه يعني چه و خواص بي بصيرت و مردود در آن زمان چه كساني بودند.
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقای ژان مطهری هم موسوی و هم اح ...... رو مقصر و خا ..... دانست و گفت باید هردوشون محاکمه بشن !
تو فکر میکنی اح ....... خیلی ولایتمداری کرد در جریان فتنه ؟
ژانوارژان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ممل جان یعنی مطهری از آقا بیشتر به شرایط زمان آگاه و مسلط است .
تو چرا این حرفو میزنی آقا حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد را داد و برای 4 سال دیگه از طرف رهبری برای ریاست جمهوری تائید شد اگهخ احمدی خائن بود به نظرت آقا این کارو میکرد .پس ولی امر تو مطهری است نه آقا.
یکم به ولایت مداری که داری فکر کن.
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقای ژان تو فکر میکنی ............. همه بر طبق نظر حضرت آقا عمل میکنن ؟ نه خیلی از مسائل براساس خط و ربط خودشون انجام میشه و لزومی هم نداره بیان و همه چیو از حضرت آقا سوال کنن مهم اینه که در جایی که حضرت آقا نظر دارن و حکم حکومتی میدن تابع باشن آقای ژان !! با تفسیر شما باید همه مسوولین کنار برن و کلیه امورات مملکت با نظر ول فقیه مدیریت بشه ... مطلب بالای منو درست نخوندی ! ولایت به عملکرد قوا فقط نظارت میکنه و اگه انحرافی از قواعد و ضوابط اسلام و نظام بوجود بیاد دخالت میکنه مثل قضیه م........ و م....... که حضرت آقا حکم حکومتی دادن و .......... تبعیت نکرد.
ضمن اینکه برای تبرئه کردن خودت از طرفداری اح ........ بمن تهمت طرفدار از مطهری نزن چون من آدم سیاسی نیستم و همه اشخاص رو در ظرف تبعیت یا عدم تبعیت از ولایت می سنجم و فقط از بین اح ..... و مطهری ، دیدگاهم نسبت به مطهری مثبت تره این یعنی طرفدار بودن ؟ !!! شما فکر میکنی هیشکی نباید نظری مخالف حضرت آقا داشته باشه و همه باید سلیقه هاشونو با ولایت تنظیم کنن ؟ فکر میکنی نظر حضرت اقام همینه ؟ یا اینکه حضرت آقا میفرمان که هر کسی میتونه نظر مخالف ایشون داشته باشه و نسبت به ایشون هم انتقاد بکنه ؟ آیا فکر نمیکنی مهم اینه که همگی باید مطیع حکم حکومتی حضرت آقا باشیم و نظر مطهری هم همینه ؟ حکم حکومتی مختص زمانی هست که انحرافی مشاهده بشه از اصول و در این زمان هست که حضرت اقا نظر ولایی خودشونو میدن ..............
ژانوارژان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ممل جان داداش داغ نکن داریم با هم بحث میکنیم چرا جوش میاری رفیق.
داداش منو متهم به طرفداری از احمدی نژاد نکن چون من به اصول بیشتر اهمیت میدم تا شخصیت.
ممل جان شما که معتقد هستی آقا هر وقت انحرافی بوجود بیاد حکم حکومتی میده پس چرا هنوز آقا حکم حکومتی نداده دیگران را متهم به انحراف میکنید.داداش حکم آقا حکم است من فکر کنم حکمی که برای چهار سال به احمدی نژاد داده هم حکم آقاست و تا حکم آقا روی هر کسی باشد باید مورد حمایت باشد.
در مورد اینکه هر کسی نباید نظرش متابق آقا باشه قبول میکنم ولی دیگه اونوقت نمیشه اینجوری یارو را با ولایت سنجید میشه با عملش و حرکاتش سنجید.ممل جان فتنه ی 88 چیزی نبود که بگیم حالا چون اینا موافق نظر ما نیستن عیبی نداره.آقا بارها در مورد فتنه ی 88 سخنرانی کرد یادم میاد حتی آقا میگفت مبینند این گرگها را که دندان تیز کردن و ما هم گفتیم ولی چه کنیم که نمیفهمند. ممل جان نظر مخالف یا موافق آقا خیلی وجود داره ولی در مورد فتنه ی 88 که امنیت ملی ربط دارد باید نظر رهبری مد نظر سیاسیون باشد نه نظر تعصبی بخاطر دفاع از هاشم خان.
محمد (ممل)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ژان گفتم که مطهری هم نقص داره و یکی از رفتارای مورد انتقاد من نسبت به مطهری این هست که هاشمی رو مظلوم قلمداد کرده !! اما نظرش رو در خصوص محاکمه موسوی و اح ........ قبول دارم
س.مهربان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۶
۱۳
بعضی مواقع آدم با دیدن اینجو تیتر ها و مطالب جانبدارانه دلش میگیره اما خداوکیلی چرا آقای حداد در مجلس هشتم فعال عمل نکردن؟ این انعطاف بیش از حد و یا به قولی سکوتی که ایشان اختیار کردن میتونه تضمینی برای ریاست مقتدرانه آقای دکتر حدادعادل بر مجلس نهم باشه ؟
نمیدونم والا ان شاء الله هر کی رئیس مجلس میشه پر قدرت عمل کنه. آقای حداد منتظریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مگه حداد تو مجلس هشتم هم بود!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جوابیه جدید آقای مطهری به اتهامات آقای حداد عادل گویای مسائل بسیاری است . امیدوارم صراط بیطرفانه و کامل منتشرش کنه .
دارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۹
۲۸
پول چربی از لاریجانی گرفته اید!!!
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۹
۱۶
برای اینکه عملکرد آقای حداد رو در مجلس تحلیل کنیم ، باید عملکرد و فعالیت کلیه اعضای کمیسیون فرهنگی را قضاوت کنیم. آقای حداد رئیس کمیسیونه و می تونه در مورد خیلی از مسائل اعمال نفوذ کنه ، اما الزاما این اعمال نفوذ و اظهار نظر نباید از سوی خودش باشه و برای این کار اگر من بودم اعضای کمیسیون رو جلو می انداختم... من فقط خط می دادم...
از طرف دیگه حتی اگه آقای حداد از صبح تا عصر در صحن مجلس مشغول بلوتوث بازی هم باشه ، از نظر من به ساکتین و ماله کشان فتنه ارجحیت داره!
چه اینکه ایشون خودش یک وزنه و مهره بزرگ و قابل اتکا در سنگر ولایت فقیه هست
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۶
۱۷
بالاخره نشون داديد با كسي عقد اخوت نبستيد.
خداييش حرف حق زديد.
شیپورچی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۴
۲۱
وقتی یک بچه مدیرمسئول یک سایت می شود با اندک پولی خر می شود.
دولت حق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مسئله پول نیست موضوع چیز دیگه ایه.
دارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۲
۲۱
مثل اینکه صراط نیوز با پول عقد اخوت بسته است.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چه جالب نگاهی به نظرات مخالف نشون میده هیچ استدلالی در کار نیست فقط همه اتهام میزنن
حالا من که دوزار صراطو قبول ندارم اما بر فرض پول گرفته باشه یا عقد اخوت بسته باشه این چیزی از واقعیت کم میکنه؟؟
مجلس رئیس مقتدر می خواد
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۷
۱۱
این کارشون علی وار بود... سکوت برای وحدت اصولگرایان.. حالا بسیاری از نمایندگان به اشتباهشان در انتخاب ل...... پی بردن.. کسانی که اصولگرا هستن نباید به م..... فکر کنند چون اون به قشری که اصولگرایان از اون بوجود اومدن میگه ساندیس خور... چماقدار..شعبان بی مخ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۴
۷
اشاره اى كه كرديد بسيار به موقع و حرف حقى است . ان شاء الله صراط عزيز هم چنان بر صراط حق استوار باشد
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۹
۷
همین اقای حداد بنابر گزارش رسمی خبرگزاری فارس ضعیف ترین نماینده ی مجلس ششم بود.
مهدی59
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۰
۱۷
صراط از شما تعجب میکنم که از اینگونه ناجوانمردانه نیروهای انقلابی را ضایع کنید با نوشتن این مطالب و تصاویر ناپسند مثل اینکه فیلتر خوب به شما تاثیر گذاشته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۲
۵
نمايندگان محترم مجلس نهم . خواهشا" ، خداوكيلي در مورد انتخاب رييس مجلس حساس باشيد آقاي حداد يك دوره رياست مجلس را داشتند چه گلي بر سر ما زدند كه الان بخواهند باز چهار سال ديگر همان ژست هاي كهنه و گذشته خود را تكرار كنند ؟ چرا ما ايراني ها عادت نكرديم دنبال فكرهاي نو ، مهره هاي نو و در نهايت سليقه هاي نو باشيم ؟ واقعا" بعضي ها خيال كردند خيلي نابند !
غلامعلي حدادعارف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خواهشاً غلط است و يک واژه عربي است. خواهشاً به مصوبات فرهنگستان مراجعه کنيد تا درست آن را ياد بگيريد.
مرادبیک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این حرف منطقی است در ضمن مردم با رای خود تغییر می خواهند نه حداد و لاریجانی
افتاب گردون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۸
صراط این طرز عکس گذاشتن در شان شما و سایتتون نیست به خدا
بنده الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۰
۳
احسنت - شما با اين کار نشان داديد سعي مي کنيد فقط حرف حق بزنيد .
آقاي حداد عادل با قولهايي که به مرتضوي دادند ( در نامه اخير مرتضوي که بيشتر سايتها آن را سانسور کرده اند ) نشان داد به درد رياست مجلس نمي خورد .
آنهايي که مي خواهند بگردند و در برخي سايتها متن کامل نامه مرتضوي را بخوانند .
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۲
۴
صراط باهات خيلي حال كردم . تا حالا فكر مي كردم نوچه جبهه پايداري و حداد و آقايون تندرو هستي . خيلي خوشحالم كه بر مبناي عملكرد اين اقا نقدش كردي. ايكاش گزارش عملكردشو تو مجلس 7 و بقيه سمتهاشم مي نداختي تا توان اجراييش مشخص مي شد ...
همون مهدي قبلي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۳
۳
اين اقاي حداد گفته سوال از رييس جمهور باعث تضعيف مجلس و نظام شد و ...
سوالم رو لطفا از ايشون بپرسيد: افتضاح قضيه مرتضوي باعث چي شد؟ هم مجلس رو تضعيف كرد هم آبروتون رو برد ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۸
۴
اتفاقا عكستون خيلي باحاله . يواشكي كه ازش نگرفتن . خودش واستاده با اين لباسا جلو دوربين لبخندم زده!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۰
۵
دمتون گرم ... خوب افشا کرید ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۲
۱۱
نه لاریجانی و نه حداد ، کاش می شد که علی مطهری رییس مجلس باشه و لی حیف که شدنی نیست ...
ژانوارژان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حتما مشكلي داره كه نميشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مشکلش اینه که اهل باند بازی نیست ، مشکلش اینه که به خاطر مصالح خودش حقیقت رو فدا نمی کنه ، اگر این مشکل رو نداشت حتما توی لیست جبهه متحد بود !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اگر مجلس تنها 50 نفر مثل مطهری داشت ، شان واقعی آن مشخص می شد و معلوم می شد که چقدر می تواند یک مجلس قدرتمند باشد و مدافع حقوق مردم ،حیف که تنها یک مطهری در مجلس هست ،خدا برای ملت ایران حفظش کند.
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱۰
۳
ای خداااااااااااا !
مرادبیک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس جان خدارا هزاران بار شکر که یکی علی مطهری بیشتر نیست اگر یکی دیگه مثل او پیدا بشه ........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۸
۳
چرا عكس رو عوض كرديد؟
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۸
۴
كولاك كردي صراط!
انوقت ميگن مجلس هشتم ضعيف بوده؟!
يعني مملكت يه مشكل هم در اين 4سال نداشت كه اقاي دكتر متوجه بشن؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۱۵
حداد به جهت .......... و لاريجانى به جهت ...... هيچ كدام گزينه ى مناسبى براى رياست مجلس نيستند اولويت با ابوترابى است
سپهر سمیعی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من با ابوترابی موافقم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من با حداد موافقم
افتاب گردون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
به نظرت کسی که .......... نه اونهم نامه ای که مختص شخص رییس جمهوره چقدر صلاحیت داره مجلس رو اداره کنه کار ایشون باعث شد مملکت یه چند وقتی تو بحران باشه
من هم با حداد موافقم
مرادبیک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
با دو قسمت اول موافقم ابو ترابی هم عددی نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۱۰
ابوترابي سالها در هيات رئيسه جان كنده و تلاش كرده اداره تمام جلسات تلفيق به عهده اش بوده بحث بودجه رفع اختلافات و نزاع خلاصه آچار فرانسه
اقا ايشان را خوب شناخته اند و بهش حكم دادن. ابوترابي اهل لابي و اينجور سياست بازيها نيست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۱۳
رئيس مجلس ابوترابي هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مشخصه که یا لاریجانی یا حداد عادل رئیس مجلس خواهد شد
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۸
۱۰
متاسفم براتون كه خودتونو فروختيد به قاليباف و شديد يكي از سايتهاي شهرداري وادعاي بي طرفي هم ميكنيد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا من کاری ندارم اصلا صراط با قالیباف لاریجانی احمدی نژاد ضرغامی باهنر بذرپاش مطهری و همه بسته و پول میگیره درست؟
اما جواب این نقد متعادل رو که منتشر کرده چی شد؟
یکی به من بگه چی شد ........
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۷
۱۰
جوابتون رو مردم قبل از این دادند ایشان نفر اول تهران بودند بس نظر شما اینه که مردم به عملکردها نگاه نمی کنند و همون جوری رای می دن یا اینکه می خوان بگین که ............. حیا کنید از این کارها!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تا جایی که اطلاع دارم توی مجلس ششم هم بیشترین رای تهران مربوط به محمدرضا خاتمی بود ولی کروبی رییس مجلس شد .
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۹
۱۱
ریس مجلس فقط مطهری!
مرادبیک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
برا خنده بد نیست
مصطفی غفاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۱۷
همین که مردانه وسینه سپر از امام خامنه ای دفاع کرد در دوران فتنه برای ما کافیه
بقیه که ........ بودن از ترس سقوط نظام وتیربارانشان توسط حکومت بعدی داداش جان برادر غفاریان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۷
۳
حداد ضعیف است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۳
حداد خودش در مقابل قانون شکنان و خائنین به مملکت و تفرقه افکنان سکوت مطلق کرد چرا؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۳
حدس می زنم حداد رئیس بشه اما به سختی چرا؟ چون اکثر نمایندگان وکیل الدوله هستند لذا بیشتر منافع خودشان ودولتمردان را در نظر خواهند گرفت نه منافع ملت را.
على كبيرى
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۵
اولويت با ابوترابى است
فدايي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۳
اقايون كه از سكوت حداد عادل در مجلس دلخوريد اما مردم ولايي و حما سه سازان نهم دي از ايشان تقد ير و تشكر دارند به خاطر افشاگري اين مومن خدا در روزگاران نه چندان دور فتنه زماني كه يك عده خواص بي بصيرت و دو پهلو مهر سكوت بر لبشان زده بودند اين حداد بصير بود كه به نداي هل من ناصر ينصرني مولا و مقتدايي خود لبيك گفت زماني عده ي مجلس نشين دوره هشتم كه بعضي شان تفكر اصو لگرايي ر ا يدك مي كشيدند و به مجا لس ختم كشته سا زهاي فتنه مير فتند اين حداد بصير بود كه در صدا وسيمابه روشنگري مي پرداخت زماني كه بعضي از خواص بي بصيرت در تر يبون نمازجمه بر آتش افروز يهاي فتنه گران سهه مي گذاشتند حداد بصير بود كه كه در كنار رهبري دفا ع جا نانه از ولايت ميكرد عزيزان صرا ط نيوز مردم بصير و حماسه سازان نهم دي با راي با لاي خود به حداد عادل ثابت كردند كه مخلص سر بازازان پا ه به ركباب رهبري هستند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۳
چي شد حريف لاريجاني رو ميزني؟ خوب پول ميده چون / تو هم كه گير پولي/ ولي ارزشهات رو ارزون فروختي/ حداد حداقل سالمتر از لاريجانيِ/ مدافع واقعي ولايت/ فيلم و كلاس نداره / ساده زيسته/ نكن اين كارارو آقاي ع.غ...
برات متاسفيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۳
حرف حقی است
توصیه می کنم دوستان تحمل خودشان را بالا ببرند
as
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۱
۱
آدمه خوبیه ولی به درد ریاست مجلس نمیخوره.
شاکی از دست دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
به سایت آقاسربزن/از حدادمطلب میزاره/جناب بصیرت آقای پرمدعا حداد رو تخریب نکن / براتون متاسفم
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
به نظرم رياست حداد در سال اول مجلس هفتم اين حسن را داشت كه 22 ميليون راي خاتمي بدون هيچ تنشي تبديل شد به 17 ميليون راي به احمدي نژادواصولگراها.
اين خاطره خوبي بود كه در سال رياست حداد اتفاق افتاد. امسال هم اگر حداد رئيس مجلس بشه شانس موفقيت اصول گراها براي سال بعد در انتخابات رياست جمهوري بالاتر ميره