۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون سردفتری کشور در مشهد برگزار شد

مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون سردفتری کشور در مشهد برگزار شد
اولین مصاحبه علمی فنی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد برگزار شد.
کد خبر : ۶۳۳۵۹۶

به گزارش صراط به نقل از میزان؛ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به نقش و جایگاه سردفتران در جامعه که یک مسند مهم و خاص محسوب می‌شود، گفت: این حرفه در مقایسه با سایر حرف حقوقی به لحاظ امنیت همواره نیازمند بررسی بیشتر پذیرفته شدگان است.

حسن بابایی افزود: در اولین مصاحبه علمی فنی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری در مشهد و در مرحله نخست، توان علمی افراد سنجیده می‌شود ضمن اینکه توان فنی آن‌ها نیز از اهمیت و مقوله خاصی برخوردار خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابا  بیان اینکه بسیاری از فرآیند‌ها در دفاتر اسناد رسمی بصورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: برای ما بسیار مهم است که پذیرفته شدگان به فن‌آوری، آگاهی و دسترسی داشته باشند.

بابایی تصریح کرد: نکته مهم دیگر در این مصاحبه‌ها بحث علم حقوق است و باید توان فنی آن‌ها احراز شود. بیش از ۱۰۰ نوع سند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود لذا باید از توان تحلیل و قدرت استنباط برخوردار باشند.

وی گفت: تمام پذیرفته شدگان که در مرحله اول قبول می‌شوند، لازم است از مهارت فنی برخوردار باشند لذا دوره‌های کارآموزی برای داوطلبان برگزار شده و سپس مصاحبه فنی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان ضمن تشکر از هیات‌های مصاحبه گفت: از ۲۰۰ هیات مصاحبه در سراسر کشور که در استان‌ها فعالند و از حالت تمرکز خارج شده‌اند قدردانی می‌کنم.

شایان ذکر است افراد متقاضی که در آزمون کتبی سردفتری به حدنصاب علمی دست می­ یابند، به مصاحبه شفاهی یا اصطلاحا “اختبار”دعوت می­ شوند. فرد متقاضی که به مصاحبه دعوت می­ شود، به داشتن اطلاعاتی نسبت به شرایط و ضوابط این امر ملزم است.

برچسب ها: سر دفتری مشهد
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید