۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
عضو فراکسیون انقلاب مجلس بیان کرد:

شایعه‌سازی اخراج اساتید، سرپوش جدید برخی جریانات بر اقدامات مثبت دولت

شایعه‌سازی اخراج اساتید، سرپوش جدید برخی جریانات بر اقدامات مثبت دولت
عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف از شایعه سازی در مورد اخراج اساتید، ضربه زدن به دولت است، گفت: برخی جریانات خاص در کشور به دنبال سیاه نمایی علیه دولت سیزدهم هستند.
کد خبر : ۶۳۳۷۴۶

به گزارش صراط به نقل از ایرنا؛ حسین بامیری در ارزیابی خود از راه‌اندازی موج رسانه‌ای شایعه سازی در مورد اخراج اساتید دانشگاه گفت: فلسفه وجودی دانشگاه ساخت انسان است که مقدرات یک کشور و جامعه را در همه حوزه ها بر عهده دارد و اگر اساتید دانشگاه برخوردار از برخی شاخص‌ها نباشند آثار زیان باری در زمینه تعلیم و تربیت بر جامعه وارد می کنند و این موضوع در کوتاه و بلند مدت آثار خود را نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان داشت: متاسفانه در دهه‌های گذشته جدیت و اهتمام ویژه در گزینش و استخدام اساتید دانشگاه‌ها وجود نداشت و اغماض و ملاحظه کاری‌ها در این زمینه موجب شد که امروز شاهد برخی مشکلات در دانشگاه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه رویه متعارفی در همه کشورها برای گزینش اساتید دانشگاهها وجود دارد که مدرسین ملزم به رعایت آن هستند، اظهار داشت: اگر این مراکز معیوب باشند و تفکر معناداری در این دانشگاهها حاکم نباشد اهداف خانواده‌ها در حوزه آموزش و تربیت محقق نمی‌شود و منجر به نارضایتی جامعه خواهد شد.

نماینده مردم لردگان با بیان اینکه آمار اساتید اخراجی واقعی نیست به شایعه سازی رسانه ها اشاره کرد و بیان داشت: در آمار منتشره اساتید برکنار شده، اسامی فردی وجود دارد که دو سال قبل بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفته است و نام او را جز اساتید اخراجی ذکر کرده‌اند این نشان دهنده فضا سازی رسانه ها برای ضربه زدن به اعتماد عمومی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه هدف از شایعه سازی در مورد اخراج اساتید ضربه زدن به دولت است، اضافه کرد: برخی جریانات خاص در کشور به دنبال سیاه نمایی علیه دولت سیزدهم هستند و می خواهند از این طریق اقدامات مثبت دولت را در افکار عمومی کم رنگ جلوه دهند.