۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

مهم‌ترین پرونده انضباطی لیگ برتر استارت خورد/ سپاهان محکوم می‌شود؟

مهم‌ترین پرونده انضباطی لیگ برتر استارت خورد/ سپاهان محکوم می‌شود؟
مهم‌ترین پرونده انضباطی لیگ برتر در سال‌های اخیر پرونده شکایت ۴ تیم لیگ برتری از سپاهان به دلیل عبور از سقف قرارداد است.
کد خبر : ۶۳۳۸۴۹

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از خبرورزشی، باشگاه سپاهان در نامه ارسالی به سازمان لیگ و هم چنین قراردادهای ثبت شده در سازمان لیگ مدعی شده است که قانون وضع شده از سوی سازمان لیگ را رعایت کرده است و عبور از سقف قرارداد اتهام از سوی باشگاه‌ها به تیم سپاهان است.

استقلال، پرسپولیس، تراکتور و پیکان ۴ تیمی هستند که از تیم سپاهان به دلیل عبور از سقف قرارداد شکایت کرده اند. ( البته این ادعای باشگاه‌های شاکی است و این موضوع اثبات نشده است. ) این باشگاه‌ها خواهان تغییر نتایج بازی‌های سپاهان در ۴ هفته ابتدایی هستند. سپاهان در ۴ هفته ابتدایی با تیم‌های تراکتور، استقلال، ذوب آهن و پیکان بازی کرده که در هر ۴ بازی برنده شده است.

بر اساس خبرهای رسیده از راهروی فدراسیون فوتبال کمیته انضباطی این پرونده را به دست گرفته است. مهمترین راه برای اثبات تخلف یا تبرئه تیم سپاهان استعلام از سازمان لیگ و نهادهای ذیربط است. به این خاطر که باشگاه‌های یاد شده در شکایت علیه تیم سپاهان مدرکی به کمیته انضباطی ارایه نداده اند و تنها به مصاحبه قنبرزاده اشاره کرده اند که نهادهای بالادستی به قراردادهای وضع شده از سوی یک باشگاه ایراد گرفتند. البته اثبات نشده که باشگاه مورد نظر تیم سپاهان است.

به هر صورت این پرونده یکی از مهمترین پرونده‌های انضباطی لیگ برتر در طول تاریخ است. کمیته انضباطی رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده و پیش بینی می‌شود پیش از شروع دور جدید بازی‌ها تکلیف این پرونده‌ها مشخص شود. 

سازمان لیگ این فصل برای تیم‌ها در لیگ برتر سقف قرارداد تعیین کرد که در فوتبال حرفه ای مرسوم نیست و از سویی مهدی تاج پیش از شروع لیگ برتر گفت اگر تیمی‌سقف قرارداد را رعایت نکند و با شکایت تیم‌های مقابل روبرو شود نتیجه بازی اش ۳-۰ به سود تیم شاکی تمام می‌شود.

برچسب ها: سپاهان