۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

مراجعه ۱۳۱۱ نفر به مراکز درمانی سیستان به دلیل طوفان

مراجعه ۱۳۱۱ نفر به مراکز درمانی سیستان به دلیل طوفان
در پی شروع مجدد طوفان شدید گردوخاک در پنج شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان یک هزار و ۳۱۱ بیمار و مصدوم متأثر از این پدیده از خدمات درمانی و بهداشتی اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل بهره‌مند شدند.
کد خبر : ۶۳۴۵۳۵

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، محمد خلیلی افزود: در پی شروع مجدد طوفان شدید گردوخاک در پنج شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان یک هزار و ۳۱۱ بیمار و مصدوم متأثر از این پدیده از خدمات درمانی و بهداشتی اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل بهره‌مند شدند.

خلیلی بیان کرد:مشکل تنفسی بیشترین علت مراجعه بیماران به درمانگاه‌ها بود.
 
وی افزود: در این بازه زمانی ۱۸۳ نفر از بیماران جهت درمان‌های تخصصی‌تر در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زابل بستری شدند و تحت‌نظر پزشک قرار گرفتند.
 
سرپرست اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه داد: یک هزار و ۱۲۸ نفر از بیماران نیز به‌صورت سرپایی از خدمات درمانی بهره‌مند شدند.
 
وی بیان کرد: از این تعداد بیماران ۳۸۵ نفر مبتلا به بیماری قلبی، ۵۶۵ نفر مشکل تنفسی، ۲۲۱ نفر مشکل چشمی و ۱۴۰ نفر مصدوم ترافیکی بودند که به دنبال کاهش میدان دید به مراکز درمانی مراجعه کردند.
برچسب ها: طوفان سیستان