۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

جزئیات وضعیت چمن ورزشگاه آزادی

جزئیات وضعیت چمن ورزشگاه آزادی
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رسیدگی سریع به وضعیت چمن ورزشگاه آزادی گفت: طی روزهای گذشته در نامه‌ای از وزیر ورزش خواستم تا در اسرع وقت نسبت به تعویض یا ترمیم چمن ورزشگاه اقدام کنند.
کد خبر : ۶۳۵۸۶۱

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، وضعیت چمن ورزشگاه آزادی از موضوعات مورد بحث در این روزهاست. اخیرا با تعطیلی بازی‌های لیگ برتر و استراحت چمن ورزشگاه انتظار می‌رفت که شرایط خوبی ایجاد شود ولی تاکنون این‌گونه نشده است. با توجه به گلایه سرمربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس طی هفته‌های اول تا چهارم لیگ برتر و با تعطیلی بازی‌ها، سرپرست وزارت ورزش و سرپرست‌ها دو تیم استقلال و پرسپولیس بازدیدی از چمن ورزشگاه داشتند و پیمانکار محل تمرین پرسپولیس برای کمک به بهبود چمن ورزشگاه آزادی انتخاب شد.

در واکنش به این موضوع،  دستور ویژه وزیر ورزش و جوانان برای رسیدگی به وضعیت چمن ورزشگاه آزادی صادر شد و کیومرث هاشمی  هفته گذشته از آخرین روند ترمیم چمن استادیوم این مجموعه بازدید کرد و دستورات لازم را برای انجام هر چه سریعتر رسیدگی به آن تا پیش از دیدار نماینده ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان صادر کرد.

وضعیت چمن ورزشگاه آزادی؛ موضوع نامه به وزیر ورزش

پس از آن و با افزایش نیروهای پیمانکار، ترمیم چمن ورزشگاه آزادی سرعت بیش‌تری به خود گرفته است.

روز شنبه ۸ مهر هم لقمان کیاپاشا بازرس کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور از بخش‌های مختلف ورزشگاه آزادی بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات پیرامون ترمیم چمن ورزشگاه و بهسازی سکوها ورزشگاه آزادی جهت بازی نساجی مازندران و الهلال عربستان قرار گرفت.

وضعیت چمن ورزشگاه آزادی؛ موضوع نامه به وزیر ورزش

همزمان با بررسی احیا و ترمیم چمن آزادی، مشکلات مربوط به چاه‌های مجموعه ورزشی آزادی و تامین آب مناسب جهت آبیاری چمن نیز از سوی بازرس کل ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی بررسی و پیگیری شد، کیاپاشا اعلام کرد: با توجه به بازدید دو روز پی در پی هیئت بازرسی، وضعیت بهسازی و ترمیم چمن نسبت به گذشته از شرایط بهتری برخوردار است.

وضعیت چمن ورزشگاه آزادی؛ موضوع نامه به وزیر ورزشمحمدمهدی فروردین

در همین زمینه محمدمهدی فروردین با اشاره به روند بازسازی ورزشگاه آزادی اظهار کرد: در جریان بازدیدی که چند هفته پیش از ورزشگاه داشتیم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در حال بازسازی و انجام تعمیرات است که این اقدامات با روند نسبتاً خوبی در حال انجام است و امیدوارم هرچه سریعتر به پایان برسد.

وی با اشاره به وضعیت چمن ورزشگاه آزادی تاکید کرد: آسیبی که به چمن ورزشگاه آزادی وارد شده، جدید بوده و قطعاً باید فکر و چاره‌ای جدی در این زمینه اندیشید؛ امیدوارم با تعویض یا با ترمیم چمن هرچه سریعتر این اتفاق بیفتد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه «وضعیت چمن ورزشگاه کیفیت خوبی ندارد و مناسب برگزاری مسابقات در سطح حرفه‌ای نیست»، افزود: با توجه به تکنولوژی روز، نیازی به زمان‌های چند ماهه و بازسازی چمن نیست و می‌توان خیلی راحت از جاهای دیگر چمن بصورت رول به ورزشگاه‌ آزادی منتقل و مستقر کنند تا هرچه سریعتر مشکل برطرف شود.

فروردین تاکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی چمن ورزشگاه آزادی تمام زحمات فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها و وزارت ورزش زیر سوال است و ما نمی‌توانیم چشم‌مان را به این مسأله ببندیم چراکه موضوعی است که هم با سلامت ورزشکار و هم با حیثیت ملی و آبروی یک کشور سر و کار دارد. وقتی فوتبالیستی که سرمایه یک تیم است خیلی راحت در این چمن آسیب می‌بیند علاوه بر اینکه او فرصت را از دست می‌دهد باشگاه و هوادار نیز متضرر می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی سریع به وضعیت چمن ورزشگاه آزادی گفت: در مسابقه فوتبال تیم‌های پرسپولیس و النصر عربستان شاهد بودیم که بی کیفیتی چمن در اوج بود؛ در همین راستا و پس از مسابقه در نامه‌ای از وزیر ورزش خواستم تا در اسرع وقت نسبت به تعویض یا ترمیم چمن ورزشگاه اقدام کنند.

این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه فراکسیون ورزش موضوع را پیگیری خواهد کرد، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های وزیر ورزش که به تازگی بر کرسی وزارت نشسته است تحقق خواسته‌های جامعه ورزش به ویژه جامعه فوتبال در زمینه استاندارد سازی فضاهای ورزشی موجود و همچنین ساخت استادیوم‌هایی است که بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه ورزش به ویژه فوتبال باشد.

برچسب ها: آزادی چمن آزادی