۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
آشتیانی:

پرسپولیسی‌ها با بردن الدحیل امید صعود را زنده کردند/ تیم پرسپولیس فوق العاده بود

پرسپولیسی‌ها با بردن الدحیل امید صعود را زنده کردند/ تیم پرسپولیس فوق العاده بود
بازیکن سابق پرسپولیس گفت: سرخپوشان با برد برابر تیم الدحیل به طور کامل به جدول برگشتند و امید صعود را زنده کردند.
کد خبر : ۶۳۵۹۷۱

به گزارش صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اردلان آشتیانی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره برد این تیم برابر تیم الدحیل قطر در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تیم پرسپولیس فوق العاده بود و خوب پرس می‌کرد و  بازیکنان هم خیلی خوب توپ را پس می‌گرفتند و در کار‌های ترکیبی شرکت می‌کردند. همچنین نمی‌گذاشتند بازیکنان الدحیل مالکیت توپ را داشته باشند و توپ سوم را می‌گرفتند.

او ادامه داد: پرسپولیسی‌ها خیلی خوب برنامه داشتند و آن‌ها سرحال بودند. من فکر می‌کنم در این یکی، ۲ سال بازی به این خوبی از پرسپولیس ندیده بودم. بازیکنان پرسپولیس با روحیه بودند و کمترین حقشان یک گل به تیم الدحیل بود.  آن‌ها با این بردی که به دست آوردند به طور کامل به جدول برگشتند و امید صعود را زنده کردند.  

او درباره اینکه عملکرد الدحیل با ستارگانش از جمله کوتینیو را چطور  ارزیابی می‌کند، گفت: به نظرم تیم الدحیل وسط زمین را خیلی زود از دست داد و تعداد نفرات زیاد بازیکنان پرسپولیس در  میانه زمین مشهود بود و کریم بودائف فقط در وسط زمین الدحیل بود به خاطر همین تیم قطری در انتقال توپ به مشکل خورد. آن‌ها می‌خواستند از یک سوم زمین خود بازیسازی روی زمین  انجام بدهند و توپ را به یک سوم میانی بیاورند، اما به خاطر اینکه  تعداد نفراتشان کم بود به مشکل برمی خوردند و به سرعت توپ را از دست می‌دادند.

آشتیانی می گوید: فکر می‌کنم بعد از مدتی بازیکنان الدحیل روحیه شان را از دست داده بودند و اصلا در بحث بازیسازی هم ضعیف عمل کردند خصوصا ۲ دفاع وسطشان که هر ۲ نفر هم بازیکنان مطرحی بودند، اما نمی‌توانستند توپ را انتقال بدهند و گیج شده بودند و نتوانستند بازیکنان پرسپولیس را دریبل بزنند و توپ را در یک سوم دفاعی لو داده  و  موقعیت به پرسپولیسی‌ها می‌دادند.  

آشتیانی درباره گلزنی امید عالیشاه در این بازی گفت: به نظرم امید عالیشاه در این دیدار خیلی خوب بازی کرد. همچنین تیم پرسپولیس با این بازی که انجام داد، می‌توانست ۲، ۳ گل دیگر به الدحیل بزند. در نهایت همه بازیکنان پرسپولیس در این بازی خوب بودند و یاسین سلمانی، امید عالیشاه و سروش رفیعی جزو برترین بازیکنان بودند و علیرضا بیرانوند هم کم کارترین بازیکن این بازی بود.  

او درباره برد پر گل تیم النصر برابر تیم استقلال تاجیکستان گفت: تیم النصر با وجود اینکه با اشتباه دروازه بان خود یک گل خورد، اما در نهایت تیم استقلال تاجیکستان را نابود کرد. من فکر می‌کنم تیم‌های النصر و پرسپولیس از این گروه شانس‌های صعود هستند. امیدوارم که النصر برابر الدحیل  امتیاز از دست بدهد، چون در تاجیکستان در چمن مصنوعی بازی کردن خیلی سخت است. فکر می‌کنم تیم پرسپولیس به عنوان تیم اول گروه خودش صعود می‌کند.   

برچسب ها: پرسپولیس آشتیانی