۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
۲ پیش بینی قیمت دلار؛

وضعیت دلار در شرایط فعلی

وضعیت دلار در شرایط فعلی
قیمت دلار در نیمه کانال 49 هزار تومانی به پایداری رسیده و آینده‌ای نامعلوم را برای تقاضای سرمایه‌ای ایجاد کرده است. آیا دلار دوباره صعودی خواهد شد یا در شرایط فعلی به ثبات رسیده است؟
کد خبر : ۶۳۶۱۴۹

به گزارش صراط به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار در حالی آخرین روز معاملاتی هفته دوم مهرماه را در سطح 49 هزار و 500 تومان سپری می‌کند که فعلا هر گونه چشم‌انداز رشد را از دست داده است. آیا این روند به معنای پایان صعود قیمت دلار است و تقاضای سرمایه‌ای را از بازار ارز خارج خواهد کرد؟

ناظران اقتصادی معتقدند فعلا بازارساز توانسته است قیمت دلار را با استفاده از بازوی خبرهای سیاسی مثبت، آزادسازی پول‌های بلوکه شده و افزایش فروش نفت به ثبات برساند. در این میان همچنین طی ماه‌های اخیر، بانک مرکزی با تغییر مقررات عرضه دلار، سمت تقاضا را نیز محدود کرده است.

بر همین اساس گفته می‌شود قیمت دلار فعلا روندی باثبات خواهد داشت و محدوده نوسانی بین 48 تا 52 هزار تومان را تجربه خواهد کرد. با این حال اما در صورتی که رخداد غیرمنتظره سیاسی یا اقتصادی به وقوع بپیوندد یا کسری بودجهخ بودجه دولت، به خلق پول دوباره و رشد تورم در نیمه دوم سال منجر شود، قیمت دلار تحرک تازه‌ای را در مسیر صعودی آغاز خواهد کرد.

فعال‌شدن اهرم‌های رشد دلار؟

در همین راستا میثم رادپور کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه در دوره پرنوسان ارزی قرار داریم گفت: «دولت در تلاش است تا قیمت دلار را کنترل کند اما این اقدامات تبعات بدی را در درازمدت بر اقتصاد و بازار ارز خواهد گذاشت.»

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های فعلی دولت تکرار اشتباهات گذشته است و بخش تولید کشور را فلج می‌کند خاطرنشان کرد: «با تورمی که اقتصاد با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اقدامات سیاست‌گذار برای کنترل دستوری دلار اگر قیمت را در آینده بالا نبرد از نجابت دلار ‌است.»

برچسب ها: دلار یورو
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم