۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲

اختصاص سرانه یک میلیاردی برای انجمن‌های موسیقی و تجسمی

اختصاص سرانه یک میلیاردی برای انجمن‌های موسیقی و تجسمی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین پایانی دومین جشن مهر سینمای ایران از اختصاص سرانه یک میلیاردی برای انجمن‌های موسیقی، تجسمی و نمایشی خبر داد.
کد خبر : ۶۳۶۲۱۲

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از خبرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: این‌ مراسم از ابتکارات سازمان سینمایی در راستای عدالت فرهنگی بوده که محلی برای ارائه تولیدات برجسته از سراسر کشور داشته باشیم و امسال با رشد قابل توجهی همراه بود.

وی ادامه داد: نگاه ما در دولت، توسعه تمام بخش های فرهنگ و هنر است و بخش های مهم دولت سیزدهم در کنار حوزه فرهنگ است کما اینکه تقدیر از وزیر نفت نشان دهنده این موضوع است و تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومان به دفاتر سینمای جوان با حمایت وزیر نفت محقق شد.

اسماعیلی افزود: سینمای ما در پر رونق ترین دوره فروش قرار دارد

وزیر فرهنگ تاکید کرد: یک فیلم پویانمایی انیمیشن این‌هفته رتبه اول را به دست آورد و از فردا نیز جشنواره فیلم کودک و نوجوان با دست پر آغاز می‌شود.

وی افزود: بهره برداری از ۲۲۱ سالن سینما نیز اتفاق مهمی است که در این دولت صورت گرفته و در تمام شهرستان های بالای ۱۰۰ هزار نفر این کار را دنبال خواهیم کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: کار مهم دیگر در حوزه فرهنگ این است که برای تمام مجتمع های فرهنگی و کتابخانه ها و نهادهای فرهنگی، معافیت مالیاتی را در دولت تصویب کردیم تا فضای فرهنگی پررونق باشد.

وی گفت: قرار شده برای انجمن های موسیقی، تجسمی و نمایشی سرانه بسیار بالاتری را نسبت به گذشته اختصاص دهیم و از این رو یک‌میلیارد برای آنها اختصاص داده خواهد شد.

اسماعیلی افزود: بنده از پیشکسوتان و کسانی که نور چشم ما هستند و به این مراسم آمده اند تشکر می‌کنیم چرا که حضور هنرمندان چشم و چراغ جامعه ما هستند.

وی در پایان تصریح کرد: برای ما همیشه هنرمندان گرامی هستند و در خدمت آنها و تمام هنرمندان استانی که در شهرهای مختلف فعالیت می‌کنند، هستیم.